Z mobilního videa mají operátoři minimální zisk, změní se to?

25. 6. 2013

Sdílet

Například čtyři pětiny veškerého provozu mobilního videa tvoří YouTube a sami operátoři z toho mají jen minimální zisk -- především ten spojený s užitím dat. Podle Citrixu reálná data zveřejněná v rámci reportu potvrzují síťovým operátorům nutnost změny a zlepšení zkušenosti zákazníků kvůli tomu, aby odlišili nabídky jejich služeb a dokázali lépe neustálý růst objemu provozu dat zpeněžit.

V rámci Mobile Analytics Report se také ukázalo, že mobilní audio, především hudba, se jeví jako nově vznikající kategorie v oblasti mobilních dat, která už nyní tvoří významný podíl celkového datového provozu.

Z celkového objemu zvažovaného mobilního audia v rámci zmíněného období tvoří většinu provoz rádia přes internet. Podle nedávného oznámení iTunes Radia společnosti Apple se předpokládá, že v oblasti internetového rádia bude pokračovat výrazný růst podle toho, že provoz iTunes Radia se řadí ke stejně oblíbeným aplikacím, jakými jsou Spotify nebo Pandora.

Mobile Analytics Report také ukázal, že zákazníci používají mobilní vyhledávání více než kdykoliv předtím, v rámci toho je potvrzena i vyšší úroveň webových interakcí. Report odhalil, že 97 procent objemu dat v rámci mobilního vyhledávání je tvořeno třemi aplikacemi: Google, Yahoo a Bing.

V nedávné studii společnosti Google bylo zjištěno, že 82 procent nakupujících, kteří vlastní smartphone, používají mobilní vyhledávání, aby jim pomohlo udělat závěrečné rozhodnutí při nakupování v obchodě. Mobilní aktivita začíná v obchodě vyhledáváním přes mobilní zařízení daleko častěji než aplikacemi pro nakupování.

Když přijde na přední mobilní aplikace, čtyři aplikace generují 82 procent objemu mobilních dat na iOS zařízeních – Media Player, Safari, App Store a Facebook s tím, že Media Player generuje téměř polovinu.

Tyto čtyři top aplikace generují také 52 procent transakcí mobilních dat. eBay aplikace nyní generuje poměrně hodně mobilního provozu na to, aby se stala významným přispěvatelem v rámci množství mobilních dat a stala se první ecommerce aplikací, která překoná jednoprocentní hranici účetních transakcí v rámci mobilní aplikace.

V souvislosti s mobilními daty roste i význam Facebooku, který od února 2012, kdy tvořil jedno procento množství dat, tvoří nyní už pět procent objemu dat.

Google Maps celosvětově převládají, a to i v rámci Apple zařízení, u kterých jsou preferovanější aplikací než Apple Maps. Apple drží prvenství v Severní Americe, kdy Apple Maps využívá 63 procent oproti 37 procentům využívajícím Google Maps. Google Maps ale dominují na všech ostatních kontinentech, největšího procenta dosahují v Asijsko-Pacifickém regionu, a to až 80 procent.

Našli jste v článku chybu?