Vyplývá to z nové studie společnosti IDC, podle které se tak v posledních třech měsících uplynulého roku prodalo o 62,4 % tabletů více než ve třetím čtvrtletí a o 28,2 % více než v tom samém období roku 2012. Jedničkou v prodeji tabletů byl Apple, který v období od října do konce prosince 2013 prodal 26 milionů kusů tabletů, což je znatelný nárůst oproti 14,1 milionům kusů prodaným ve třetím čtvrtletí minulého roku a 22,9 milionům kusů v tom samém období roku 2012. Jako druhý skončil Samsung se 14,1 miliony prodaných kusů (ovládal tak 18,8 % trhu).
První pětku uzavřeli Amazon, Asus a Lenovo s 5,8, 3,9 a 3,4 miliony prodaných kusů. Všichni další zbylí výrobci celkem prodali 23,3 milionů kusů tabletů, přičemž v tom samém období roku 2012 to bylo 19,5 milionů kusů. Celkem se za uplynulý rok prodalo 217,1 milionů tabletů, což představuje meziroční nárůst o 51 %. Jak však podotkl Tom Mainelli z IDC, je již nyní jasné, že západní trhy jsou téměř nasycené. A i když rozvojové trhy vykazují značný růst, nebude to stačit k tomu, aby globální poptávka rostla tak, jako v uplynulých letech.
Zdroj: Techspot