Více než dvě třetiny učitelů odkazují své žáky na internetové vyhledávače a wikipedii při hledání informací. Devadesát procent kantorů pak uvedlo, že jejich žáci pracují převážně metodou "kopírovat-vložit". Vyplývá to z dubnového průzkumu nakladatelství Fraus, kterého se zúčastnilo 307 českých učitelů.
"Je do značné míry pozitivní, že si děti touto formou osvojují informace, a máme z mnoha stran ověřené, že interaktivní schopnosti počítačů a internetu zvyšují chuť dětí do učení," uvedl k průzkumu Jiří Havlík z Nakladatelství Fraus. Poté ale dodal, že si žáci informace z internetu nedokáží zapojit do souvislostí. Přemíra výsledků vyhledávání je navíc mate a jejich vědomosti rozmělňuje.
"Pokud nepotřebuji nijak zvlášť jevu nebo zadanému úkolu rozumět, stačí jako odpověď přejmout informace z internetu. Jestliže naopak chci problému reálně porozumět a dát ho do souvislostí s již dříve poznaným, je výhodnější sáhnout po učebnici," řekl por ČTK psycholog Jiří Šimonek z agentury DAP Services, která se věnuje výzkumům ve školství.
Na zamyšlení ale zůstává otázka, zda se jen vydavatelům učebnic nelíbí internet jako jejich konkurent. Na webu totiž většinu informací získáte rychleji a levněji.