Zákazníci změní podobu investic do technologií v marketinku

20. 1. 2019

Sdílet

Předpovědi analytiků jsou určené pro vedoucí pracovníky a podnikovou exekutivu odpovědnou za oblast marketingu, měl by se s nimi ale seznámit i management dalších oddělení (např. IT, obchod, zákaznické služby), jichž se nepřímo týkají. Ilustrují totiž dopad nových technologií i změn v chování zákazníků:

  • Do roku 2022 nahradí ziskovost, coby hlavní strategická priorita vedení marketingu, zákaznickou zkušenost (CX, customer experience). Investice do CX programů řízených marketingem tak poklesnou o 25 %.
  • Výrobci a značky, jež dávají zákazníkům (uživatelům) plnou kontrolu nad marketingovými daty dosáhnou do roku 2023 snížení odlivu zákazníků až o 40 % a zvýší celkovou hodnotu zákaznického životního cyklu o 25 %.
  • Do roku 2022 začne více než 30 % tvůrců digitálního obsahu využívat jeho automatické generování pomocí AI – a to jak v oblastech produktivity a efektivity reklamy, tak v kreativě.
  • Do roku 2023 oseká 60 % marketingových ředitelů svá marketingově-analytická oddělení či týmy o 50 %, protože se jim nepodaří dosáhnout očekávaných zlepšení.
  • V roce 2023 budou autonomní marketingové systémy distribuovat 55 % vícekanálových marketingových sdělení na základě nastavených kritérií a chování zákazníků monitorovaného v reálném čase. To povede ke zvýšení četnosti reakcí (response rate) o 25 %.
  • Do roku 2023 klesne časový objem video reklamy sledované denně zákazníky o 20 %. Značky a firmy tak přejdou na kratší formáty video reklamy.
Našli jste v článku chybu?