Změny Facebooku a co z toho vyplývá pro marketingové specialisty

11. 3. 2014

Sdílet

Takto nastavené kampaně sice ještě chvíli poběží – podle vyjádření Facebooku až do začátku dubna - ale marketingové specialisté každopádně přijdou o jednoduchý a pohodlný způsob, jak komunikaci na stránce udržovat živou. 

Jedná se o jednu z mnoha změn, které Facebook v poslední době zavádí. Těmi dalšími jsou například úprava news feedu tak, aby se více podobal mobilní verzi, postupné opouštění konceptu Timeline nebo už dřívější změny algoritmu volby příspěvků pro zobrazení v news feedu.

"V podstatě se do značné míry vytrácí časový aspekt, jak jsme na něj doposud byli zvyklí," komentuje změny Tomáš Hrábek, Facebook Ads specialista z agentury Socialsharks. "Konkrétním účelem této změny podle všeho je, aby se administrátoři stránek více soustředili na kvalitu obsahu, nikoli pouze na frekvenci a intenzitu," doplňuje.

Už v tuto chvíli není news feed skládán chronologicky, nýbrž spíš podle relevance a zajímavosti příspěvků. Dnešní změna tuto situaci vyhrocuje ještě víc.

"Tradiční součástí všech doporučení ohledně propagace příspěvků na facebookových stránkách je neinvestovat do těch, které nefungují, nýbrž vybírat si pro podporu vesměs ty, které uživatele zaujmou a budou s nimi chtít interagovat. Z tohoto pohledu to vypadá, že se podobnému přístupu Facebook snaží naučit všechny social media manažery," uzavírá Petr Andrýsek, majitel agentury Socialsharks.

Našli jste v článku chybu?