Moderní služby inspiruje Uber nebo chytrý náramek

Chytrý mobilní telefon dnes vlastní přibližně dvě třetiny populace. K vyhledávání na internetu ho využívá 4,5 milionu uživatelů. Poskytovatelé služeb proto hledají cesty, jak své klienty a partnery zastihnout na jejich displejích. Firemní aplikace umějí být praktické, často využívají lokalizaci nebo možnost sledování operací v reálném čase. Jejich tvůrci se inspirují třeba u platformy Uber nebo chytrých náramků. A někteří hodlají expandovat i na zahraniční trhy.

Moderní služby inspiruje Uber nebo chytrý náramek


Nedávný průzkum poradenské společnosti KPMG potvrdil, že přibývá počet chytrých telefonů a ostatních zařízení na úkor pevné linky, obyčejné televize či stolního počítače.

Mladší generace má v držení v průměru 3,7 internetově náročných zařízení na osobu. Čechů, kteří na mobilních telefonech využívají internet, je dnes již téměř 4,5 milionu. Majitele smartphonů najdeme často mezi lépe postavenými lidmi žijícími ve městech.

Proto se stále více firem snaží své potenciální zákazníky zastihnout i jejich prostřednictvím. Kromě reklamy se tak do smartphonů postupně začínají přesouvat i některé služby. Firemní aplikace dnes umějí zablokovat kartu, najít nejbližší lékárnu nebo přivolat pomoc na neznámé místo v horách.

Výhodou mobilních telefonů je jejich snadná lokalizace prostřednictvím GPS. Toho využívá například volně dostupná aplikace Záchranka, která vstoupila na český trh před dvěma lety za podpory České pojišťovny a dalších partnerů. GPS lokalizaci využívají záchranářské týmy – například včetně Horské záchranné služby – k tomu, aby přesně určily místo nehody, urychluje také samotný výjezd.

 „Záchranku“ si v aplikaci nově mohou zavolat třeba lidé na území Rakouska. Jde svým způsobem o prvenství. Žádná aplikace podobného typu doposud neexpandovala za území státu, kde vznikla.A dosavadní reakce uživatelů nasvědčují, že má potenciál: v březnu letošního roku si Záchranku do mobilu nainstalovalo přes půl milionu uživatelů, využili ji již v téměř 20 tisících případech.

Úspěch aplikace si její autoři vysvětlují i tím, že ji průběžně upravují podle zpětné vazby od uživatelů i odborníků. Nabízí tak větší rozsah služeb než jen nouzové tlačítko na přivolání pomoci. A u některých opět pracuje s výhodami, které přináší digitální lokalizace.

„Dnes po spuštění nenajdete jen nouzové tlačítko, ale řadu dalších funkcí – interaktivní návod první pomoci, lokátor s nejbližšími nemocnicemi, pohotovostmi, lékárnami, či automatizovanými externími defibrilátory,“ vysvětluje autor Záchranky Filip Maleňák.

Záchranka ale není jediným příkladem, kdy firmy využívají snadnou lokalizaci pro efektivní poskytování služeb v mobilním telefonu. Na podobném principu funguje i klientská aplikace EAutoCare od asistenční služby Europ Assistance. Ta dokáže identifikovat řidiče v nouzi, lokalizovat ho a nabídnout mu volbu mezi přivoláním odtahového vozidla či vytočením tísňové linky.

Zajímavý způsob využití online lokalizace nabízí i aplikace VisualGSD od téže společnosti. Ta pro změnu mapuje nejbližší poskytovatele asistence na silnicích a vybírá pro klienta toho, který vychází nejefektivněji.

Jiné společnosti se soustředí na využití možností, které dnešní chytré telefony nabízejí v oblasti fintech řešení. Přitažlivé jsou aplikace, které slouží jako mobilní úložiště dokladů a průkazů.

Mobilní aplikace nejsou jedinou cestou, jak proniknout do smartphonů klientů a zákazníků. Podobně může sloužit i responzivní web. Vývojáři firemních aplikací proto hledají další cesty, jak dál svoje produkty zatraktivnit. Jednou z cest je využití výhody z rozsahu. Některé firmy proto plánují převádět do digitální podoby celé portfolio služeb a nabízet je pohromadě.

Úvodní foto: Fotolia © Milles Studio










Komentáře