Králem nového technologického boomu bude zákazník.
Dá se lepšího výsledku dosáhnout prostřednictvím akvizice, nebo spíše formou
partnerské spolupráce? Tuto otázku si dnes kladou manažeři významných firem
působících v oblasti technologií i zábavy. Právě konvergence těchto dvou oborů
by podle analytiků společnosti PricewaterhouseCoopers měla vyvolat nový
technologický boom srovnatelný s internetovou horečkou na přelomu tisíciletí.
Nemělo by však jít jen o velkou bublinu, která splaskne stejně rychle jako v
předchozím případě. Manažeři se totiž z minulých chyb poučili a při současné
vlně spojení a akvizic postupují daleko strategičtěji a uvážlivěji. Nový boom
navíc stojí na reálných produktech, které už prokázaly svou komerční
životaschopnost, a nikoli na pouhém nadšení z budoucích vizí a příslibů, jak
tomu bylo v případě internetu. Vše se nyní děje tak říkajíc na přání zákazníka.
Analytici v nadcházejícím období očekávají další vlnu konsolidace mezi firmami,
které se budou snažit vytěžit co nejvíce z přicházející šance. Podle průzkumu
provedeného mezi špičkovými CEO z oblasti IT představují v současné době
nejobvyklejší cíl avizic vývojářské firmy (podle mínění 49 % respondentů), dále
tvůrci byznysového obsahu (40 %), firmy z oblasti bezdrátových technologií (19
procent), tvůrci zábavy (18 %) a výrobci spotřební elektroniky (15 %).
Téměř polovina dotazovaných CEO se přitom domnívá, že příjmy z digitální
konvergence budou gernerovány spíše prostřednictvím různých aliancí než
prostřednictvím akvizic a slučování firem.
Budoucnost patří aliancím
Králem nového technologického boomu bude zákazník. Dá se lepšího výsledku dosáhnout prostřednictvím akvizice, neb...
autor Martin Faťun | Archiv |
Komentáře
K tomuto článku není připojena žádná diskuze, nebo byla zakázána.