Před několika lety znělo ze všech řečnických pultů na konferencích celého světa
slovo Internet. Bylo jasné, že tento fenomén změní planetu k nepoznání, jenom
ještě nikdo nevěděl přesně jak. Dnes s podobnou frekvencí zaznívá z úst lektorů
nejrůznějších národností další magické slovo respektive sousloví Knowledge
Management.
Na konferenci nazvané 100% servis pro zákazníky řízení znalostí a procesů,
kterou uspořádaly společnosti Getronics, Microsoft a KPMG Systems, byla
problematika Knowledge Managementu samozřejmě také leitmotivem. Stále více
vedoucích pracovníků si uvědomuje to, že jejich nejcennějším kapitálem je
kapitál lidský, a na tom, jak dokáží své zaměstnance motivovat, jaké jim dokáží
zajistit podmínky k práci a jak dokáží využít jejich individuálních schopností
a znalostí, závisí úspěch firmy v konkurenčním boji. Není to vždycky snadné:
např. je stále těžší lidi přimět k tomu, aby se o své znalosti dělili s kolegy.
Většina zaměstnanců si dnes totiž buduje svou kariéru ve firmě na své
nepostradatelnosti a nehodlá s nikým sdílet informace.
A co to vlastně je ten Knowledge Management? Na konferenci zazněl i názor, že
nejlépe jej definoval Konfucius: "Člověk má 3 možnosti, jak moudře jednat. Za
prvé přemýšlením tato možnost je nejušlechtilejší, za druhé napodobováním to je
nejlehčí, a za třetí zkušeností tato možnost je nejtvrdší..."
0 0729 / jaf
Konfucius to věděl
Před několika lety znělo ze všech řečnických pultů na konferencích celého světa slovo Internet. Bylo jasné, že te...
autor Jarmila Frejtichová | Archiv |
Komentáře
K tomuto článku není připojena žádná diskuze, nebo byla zakázána.