Když se ve středu 25. března zavřely brány hannoverského výstaviště za
posledními návštěvníky letošního CeBITu, měl organizátor veletrhu, společnost
Deutsche Messe, řadu důvodů k oslavám. Prvním z nich je více než
desetiprocentní nárůst počtu návštěvníků oproti předchozímu roku.
Nejde však ani tak o celkové číslo, jako spíš o to, že se daří postupně
zvyšovat podíl profesionálů. Přibližně 577 000 návštěvníků totiž přišlo letos
na CeBIT z ryze profesních důvodů (v loňském roce jich bylo 533 000 z celkového
počtu 606 000). Vystavovatelé ocenili především návštěvu vysokého počtu
špičkových manažerů, kteří mají ve svých firmách klíčovou roli při nákupu
informačních technologií.
Vzrostl i počet zahraničních návštěvníků, kterých bylo letos 120 000. Celkem 63
000 jich přijelo ze zemí EU, 16 000 ze zemí východní Evropy. V 25 halách
vystavovalo dohromady 7 250 firem z 60 zemí světa, ze zahraničí jich bylo 2 724.
Jako novinář jsem v Hannoveru ocenil kvalifikovaný přístup vystavovatelů
prakticky ve všech navštívených stáncích. Letošní CeBIT byl zkrátka veletrhem
profesionálů s dostatkem prostoru pro četná obchodní jednání.
Zda se tento standard podaří udržet i napřesrok, o tom hodně napoví "spotřebně
orientovaný" srpnový veletrh CeBIT Home, zaměřený na mládež a domácí uživatele.
Pokud s ním tito dřívější, dnes však vesměs nevítaní návštěvníci CeBITu budou
stejně spokojeni, jako profesionálové s jarním CeBITem, bude to dobrá zpráva
pro všechny.
Rozsáhlou reportáž o produktech a trendech na CeBITu přineseme již v příštím
čísle.
8 0691 / Maf
Na CeBIT 98 přišlo rekordních 670 000 návštěvníků
Když se ve středu 25. března zavřely brány hannoverského výstaviště za posledními návštěvníky letošního CeBITu...
autor Martin Faťun | Archiv |
Komentáře
K tomuto článku není připojena žádná diskuze, nebo byla zakázána.