Postupy, které programům umožní hrát (nejen) deskové hry, spadají na jedné
straně do vcelku nevážné oblasti počítačových her, na druhé straně se dotýkají
i řady spíše teoretických disciplín (umělá inteligence apod.).
Od dob prvních šachových "automatů" (což byla ve skutečnosti figurína, v níž se
ukrýval skutečný šachista), přes skromné počátky až po zápas Kasparov versus
Deep Blue má počítačový šach stále příchuť jisté senzačnosti.
Je ale jasné, že algoritmy a principy použité v šachových programech jsou
základem libovolného herního systému, v němž hraje počítač aktivní,
"inteligentní" úlohu (tedy nejen role serveru pro internetový střet více lidí v
GO či úloha databáze partií sehraných v dámě).
Nicméně souvislost herních mechanizmů s umělou inteligencí by se neměla ani
přeceňovat. Většina dnešních programů využívá tzv. metodu brute force (překládá
se obvykle jako "hrubá síla"), kdy jde spíše o efektivitu algoritmu a výkon
hardwaru než o nějakou simulaci postupů probíhajících ve vědomí člověka. Více
se dozvíte v dnešním TECH-Tipu na straně 4.
9 0929 / pahn
Počítače hrají nejen šachy
Postupy, které programům umožní hrát (nejen) deskové hry, spadají na jedné straně do vcelku nevážné oblasti počí...
autor Pavel Houser | Archiv |
Komentáře
K tomuto článku není připojena žádná diskuze, nebo byla zakázána.