SAP se rozhodl sjednotit své partnerské aktivity do jediného programu
označovaného SAP PartnerEdge. Program umožní podporu tisíců partnerů, kteří
prodávají, vyvíjejí, implementují nebo poskytují služby pro produkty a řešení
SAPu. Kromě toho program partnerům nabízí doplňující služby v rámci balíku SAP
Partner Service Benefits Package. Půjde především o širokou nabídku různých
školení, marketingových zdrojů atd. Své plány SAP oznámil na své konferenci
EMEA Enterprise Services Partner Summit, která proběhla v říjnu v Amsterodamu.
Nové služby by měly partnerům SAPu pomoci v rychlejším dodávání a zavádění
produktů SAPu i u zákazníků ze segmentu malých a středních firem. Rozšířený
program tak bude pokrývat společnosti všech velikostí.
"SAP potřeboval sjednotit pravidla pro kvalifikaci partnerů i jejich řešení,
stejně jako sjednotit komunikační procesy a kanály. Tato potřeba vznikla v
návaznosti na dramatické rozšíření partnerských řad zejména po zařazení řešení
pro menší a střední společnosti a organizace do nabídky společnosti SAP," říká
David Vochoč, Channel Manager, SAP ČR.
Program pro všechny
Svůj program PartnerEdge SAP představil v roce 2005. Původně byl orientován na
nezávislé výrobce softwaru (ISV, Independent Software Vendors), kteří vyvíjejí
řešení pro aplikace SAP Business One a mySAP All-in-One. Dále také na tzv.
resellery poskytující přidanou hodnotu (VAR, Value-Added Reseller) ti tyto
aplikace prodávají a implementují. V průběhu následujícího roku až roku a půl
má SAP v úmyslu program rozvinout tak, aby vznikla jediná celosvětová
platforma, která bude sloužit nejen partnerům ISV a VAR, ale také systémovým
integrátorům a dalším technologickým partnerům. Bude podporovat všechny
partnery, tedy nejenom ty z oblasti malých a středních podniků a organizací
(SME).
"Naším cílem je nabídnout partnerství i firmám, které doposud o partnerství se
SAPem buď neuvažovaly, anebo uvažovaly, ale SAP se jim zdál produktově příliš
složitý, jako partner nadměrně velký a prvotní investice byla vysoká. Opak je
pravdou a doufáme, že se staneme atraktivním partnerem pro více menších českých
firem," vysvětluje Vochoč.
Kvalitnější podpora
V souvislosti s ohlášenými novinkami SAP rovněž rozšířil nabídku svého balíku
partnerských služeb SAP Partner Service Benefits Package, což je komplexní
soubor technických, servisních a vzdělávacích možností. Patří mezi ně
následující:
n Proactive Technical Advice tato služba má za úkol poskytnout jediný kontaktní
bod, tzv. Partner Services Advisor (PSA), pro dotazy a poradenství ohledně
aktivit týkajících se organizace a obsahu. PSA partnery kontaktuje, aby jim
pomohl vytvořit jejich individuální servisní plán vycházející z požadavků
jednotlivého partnera.
n Technical Services zprostředkovávají kontakt partnerů s vývojáři a experty
SAPu pro podporu vývoje, implementace a provozu řešení SAPu. n Enablement
Support podpora zaměřená na přípravu partnera pro všechny fáze prodejního
cyklu, znalost trhu, znalost SAP produktů, referenční studie. Informace jsou
předávány ať už formou interaktivního Channel partner portálu, tak i
prostřednictvím e-learningu, který respektuje různé role zaměstnanců partnera
(prodejce, presale konzultant, implementační konzultant, pracovník podpory). n
Knowledge Transfer poskytuje nepřetržitý (24/7) přístup k samostudiu. Jde o
předdefinované sady se zaměřením na rozvoj jak obchodních, tak technických
dovedností. Partneři zde najdou studijní plán, který zohledňuje stupeň
vzdělání, role, zaměření apod. a postupně je připraví na získání certifikátů
SAP, které představují záruku kvality.
"Hlavní benefity pocítí právě ti menší partneři, kteří se tak dostávají k
širokému spektru informací, ať už marketingových či např. k e-learningu apod.,"
domnívá se Vochoč. "Partneři nyní mohou očekávat kvalitnější podporu ze strany
SAP a doufáme, že i více spokojených zákazníků."
Rozmazané hranice
Jedním z důvodů vedoucích k tomuto kroku je jistě i to, že hranice mezi VAR,
ISV a systémovými integrátory se dnes již do značné míry prolínají nebo
smazávají. Samotný program byl spuštěn uprostřed roku 2005 a přinesl řadu
klíčových služeb včetně e-learningového studijního plánu v devíti jazycích
dostupného více než 2 000 partnerům, sítě umožňující on-line spolupráci
partnerů zahrnující 3 000 uživatelů a 300 partnerských řešení nebo programů
obchodních školení a vzdělávání pro partnery obsluhující malé a střední
zákazníky po celém světě.
Rozvoj pokračuje
V současné době program PartnerEdge naplno běží v oblasti EMEA a
asijsko-pacifickém regionu. Během začátku roku 2007 bude rozšířen do Severní a
Jižní Ameriky. Od doby, kdy byly zpřístupněny studijní programy, získalo
certifikaci pro prodej a konzultační služby přes 1 300 nových zástupců partnerů.
SAP PartnerEdge by měl být proto rozšířen tak, aby poskytoval úplný obchodní
rámec a podporu i za hranicemi svého původního zaměření (tj. na partnery
obsluhující SME) také partnerům, kteří prodávají nebo zavádějí, vyvíjejí a
zajišťují podporu v rámci řešení postavených na technologii SAPu.
(wep) 6 1520
SAP sjednocuje své partnery
SAP se rozhodl sjednotit své partnerské aktivity do jediného programu označovaného SAP PartnerEdge. Program umožní podp...
autor Petr Velecký | Archiv |
Komentáře
K tomuto článku není připojena žádná diskuze, nebo byla zakázána.