Publikace je věnována lidem, kteří nejsou technickými ani vývojovými odborní
ky, ale potřebují řídit softwarové projekty, případně porozumět zkratce UML
(Unified Modeling Language) z manažerského hlediska.
První část knihy nenásilnou formou vysvětluje, k čemu je UML vůbec dobré a jak
pomáhá standardizovat zadání. Kapitola druhá už jde přímo do praxe. Na vtipných
příkladech nazvaných Pití na Floridě, Pití v Praze, Pití ve Stockholmu a Pití v
roce 2080 autoři ukazují, jak lze jednotlivé procesy jednoduše popsat pomocí
UML. Nejjednodušší vývojový diagram je z Prahy nejsou zde žádné rozhodovací
kroky. V podstatě se sestává z těchto příkazů: Posaďte se v místní hospodě
(pivo je tím automaticky objednáno a doručeno na váš stůl); vypijte jej (zde je
hvězdička, která ve vývojovém diagramu v syntaxi UML značí mnohonásobné
opakování); odmítněte další (ve chvíli, kdy chcete opakování skončit); zaplaťte.
Třetí kapitola ukazuje použití tzv. cases, pomocí kterých se definují vůbec
základní hranice projektu.
V kapitole čtvrté autoři vysvětlují, jak vytvářet třídy a jejich diagramy.
Rovněž uvádějí rozdíly mezi obchodním a technickým pohledem na takové diagramy.
Kapitola pátá se zabývá tím, jak definovat "dynamiku" projektu. Jak se budou
chovat běžné procesy, jaké jsou možnosti nestandardního chování a také jak
ošetřovat vzniklé chyby. Šestá kapitola horuje za vytváření znovupoužitelných
komponent a budování knihoven těchto softwarových objektů. Předposlední sedmá
kapitola se zabývá datovými modely a závěrečná osmá se snaží čtenářům vštípit
ještě několik dobrých rad na cestu.
Milan Kratochvil, Marry McGibbon: UML Xtra-Light, Cambridge Univesity Press,
2002, 106 stran, cena na www.amazon.com 15 dolarů.
Šéfem projektu snadno a rychle
Publikace je věnována lidem, kteří nejsou technickými ani vývojovými odborní ky, ale potřebují řídit softwarové p...
autor Roman Smělý | Archiv |
Komentáře
K tomuto článku není připojena žádná diskuze, nebo byla zakázána.