Hlavní navigace

10 tajných tipů pro efektivnější práci v Excelu - 9.díl

14. 2. 2012

Sdílet

 Autor: © baurka - Fotolia.com
Excel ve své nové verzi obsahuje celou řadu skvělých nástrojů, bohužel uživatelé většinu z nich běžně nevyužívají, protože je spousta funkcí v Excelu 2010 skryta.

Chtěli byste do buňky v Excelu umístit text rozkládající se na více řádcích? Možná nevíte, že to jde, stačí totiž použít správnou klávesovou zkratku. Potřebujete formátování jedné tabulky použít i pro tabulky jiné nebo vytisknout na jeden list papíru obsah několika listů? V tomto článku vám nástroje šetřící vás čas při práci v Excelu nejen ukážeme, ale prozradíme vám i to, kde je najdete a jak je používat, aby vaše práce v Excelu byla co možná nejefektivnější.

 

1. díl článku: Vkládání dalších řádků textu do buňky

2. díl článku: Rychlé vkládání hodnot do buněk

3. díl článku: Vytvoření šablony grafu pro opakované používání

4. díl článku: Formátování buněk a vytváření grafů z dat vyskytujících se daleko od sebe

5. díl článku: Sledujte data pomocí kukátka

6. díl článku: Vytvářejte srozumitelnější vzorce

7. díl článku: Formátování velkých číslic zaokrouhlováním na tisíce, popřípadě miliony

8. díl článku: Tisk více listů na jednu stránku

 

9) Jak použít formáty tabulek pro data v buňkách listu Excelu

Použijete-li příkaz Formátovat jako tabulku, který se nachází v pásu karet na záložce Domů, můžete tak vzhledně naformátovat v Excelu oblast buněk, v níž se nacházejí vaše data. Bohužel tento příkaz přidává k záhlaví sloupců záhlaví a mění chování sloupců i řádků, které s tímto seznamem sousedí. Chcete-li využívat pohodlného a jednoduchého formátování tabulek jedním klepnutím myši, ale přitom současně nechcete využívat žádných jiných funkcí, můžete tyto nadbytečné funkce odebrat.

Konkrétně postupujte tak, že nejprve oblast buněk, kterou budete chtít naformátovat v podobě tabulky, vyberete, a to včetně řádku se záhlavím. Poté na tuto oblast buněk použijte požadovaný formát tabulky, a to pomocí příkazu Formátovat jako tabulku, který se nachází na zmíněném pásu karet na záložce Domů. Zde klepněte na styl tabulky, čímž jej použijete na vámi vybranou oblast buněk. Když se objeví dialogové okno Formátovat jako tabulku, vyberte políčko Tabulka obsahuje záhlaví a poté klepněte na tlačítko OK, čímž oblast buněk s daty elegantně naformátujete.

Abyste odstranili všechny ostatní funkce, které Excel automaticky přidává do oblasti buněk s daty, ponechte tuto oblast buněk vybranou. Následně klepněte na nabídku Nástroje tabulky a poté na záložku Návrh, kde vyberte položku Převést na rozsah. Když se vás Excel zeptá, zdali chcete převést tabulku na normální oblast, odpovězte kladně. Tato operace odstraní ze záhlaví sloupců filtry a odstraní i veškeré další funkce spojené s tabulkou. Na druhou stranu však formátování ponechá.

Excel 2010 - formátování tabulky

V Excelu je možné odstranit formátování tabulky, avšak zachovat tabulku jako takovou.

Byl pro vás článek přínosný?