Ať chcete či nechcete, je vaše digitální identita tím, co zajímá většinu vašich budoucích zaměstnavatelů či personalistů. Ti totiž stále častěji vyhledávají informace právě na internetu. Pokud se tedy právě nacházíte v situaci, kdy přemýšlíte nad změnou zaměstnání či zaměstnání hledáte, pak vězte, že řada expertů doporučuje, abyste svoji digitální identitu v žádném případě nepodceňovali. Budoucího zaměstnavatele či personalistu mohou ta správná slova, fotografie či údaje v sociálních sítích buď zaujmout, anebo naopak odradit.
Odborníci, které jsme oslovili, se shodují na tom, že pokud to myslíte se svojí pracovní kariérou vážně, musíte věnovat odpovídající úsilí i svému online profilu. Pokud by někdo, koho chcete zaujmout, například potenciální zaměstnavatel či personalista, hledal o vás údaje na internetu, copak by asi tak našel?
Myslíte, že dotaz prostřednictvím Googlu by zobrazil hromadu informací týkajících se vašeho smyslu pro podnikání, na trhu práce oceňovaných dovedností či úchvatnou přehlídku vašich úspěchů? Bylo by možné odhalit prázdnotu, která ukazuje na to, že jste do svého veřejného profilu nezadali svoje nynější názory? Nebo možná, co je ještě horší – myslíte, že by vaše rozhořčené příspěvky ke článku zveřejněnému předloni na některém ze zpravodajských deníků mohly vyvolat dotazy na vaši povahu? Odpovědi na tyto otázky mohou být tím, co vám při hledání práce buď hodně pomůže, anebo vás naopak úplně potopí.
Přinášíme vám proto 12 tipů, které vám pomohou vyplnit váš online profil vším potřebným k tomu, abyste obstáli na dnešním velmi konkurenčním prostředí na trhu práce. Na konci seriálu pak na vás čeká ještě jeden tip navíc jako bonus.
1) Vyberte správný název pozice
Nepokoušejte se oslnit ostatní kdovíjakými honosnými tituly. Michael Dsupin, který působí jako výkonný ředitel oddělení informačních technologií ve firmě Talener, říká: „Pokud působíte jako technický ředitel v nějaké drobné firmě, pak možná bude lépe použít jako název pozice ředitel, manažer nebo vývojář softwaru - senior. Je totiž potřeba zajistit, aby název pozice, kterou právě zastáváte, měl co dočinění s pozicí, kterou nyní hledáte. Obvykle platí, že firmy nezaměstnají na pozici ředitele člověka, který nyní pracuje na pozici technického ředitele či vedoucího." Zaměstnavatelé si totiž myslí, že pracovníci, kteří se spokojí s nižší pozicí, u nich nezůstanou. A který zaměstnavatel by chtěl neustále roztáčet kolotoč výběrových řízení a zaškolování nových zaměstnanců.