12 tipů pro zatraktivnění vašeho online profilu - 10. díl

23. 4. 2012

Sdílet

 Autor: © pressmaster - Fotolia.com
Pokud se právě poohlížíte po novém zaměstnání, nezapomeňte na svůj online profil. Ten se dnes stává velmi důležitou součástí vaší identity. V tomto článku se dozvíte, jak si svůj profil vylepšit, abyste potenciálnímu zaměstnavateli či personalistovi utkvěli v oku.

Ať chcete či nechcete, je vaše digitální identita tím, co zajímá většinu vašich budoucích zaměstnavatelů či personalistů. Ti totiž stále častěji vyhledávají informace právě na internetu. Pokud se tedy právě nacházíte v situaci, kdy přemýšlíte nad změnou zaměstnání či zaměstnání hledáte, pak vězte, že řada expertů doporučuje, abyste svoji digitální identitu v žádném případě nepodceňovali. Budoucího zaměstnavatele či personalistu mohou ta správná slova, fotografie či údaje v sociálních sítích buď zaujmout, anebo naopak odradit.

Přinášíme vám proto 12 tipů, které vám pomohou vyplnit váš online profil vším potřebným k tomu, abyste obstáli na dnešním velmi konkurenčním prostředí na trhu práce. Na konci seriálu pak na vás čeká ještě jeden tip navíc jako bonus.

 

1. díl článku: Vyberte správný název pozice

2. díl článku: Používejte správnou e-mailovou adresu, uvádějte u profesionálního profilu i telefonní čísla

3. díl článku: Intenzivně využívejte sociální služby

4. díl článku: Nepropadejte falešnému pozlátku jménem Facebook, uvědomte si důležitost vaší fotografie

5. díl článku: Vytvořte si svůj profesionální profil

6. díl článku: Pořiďte si vlastní doménu

7. díl článku: Odstraňte vše, co by vás mohlo kompromitovat

8. díl článku: Věcné a inteligentní komentáře k příspěvkům

9. díl článku: Blog, blog a ještě jednou blog

 

12) Používejte LinkedIn na maximum

Služba LinkedIn má po celém světě na 150 milionů uživatelů a je de facto jako standard využívána zaměstnavateli i personalisty při vyhledávání perspektivních zaměstnanců. Myslíte-li to tedy se svojí kariérou vážně, pak není vůbec žádný důvod, proč ji nevyužívat.

Erin O´Harra, která pracuje u LinkedIn jako mluvčí, říká, že při vytváření profilu je velmi důležité zadat i vámi dosažené výsledky či úspěchy, a to i specifického charakteru. Erin O´Harra říká: „Pokud se vám podařilo uzavřít obchod za milion dolarů nebo přijmout pro svoji firmu pět vedoucích pracovníků, pak přesně to jsou výsledky, které byste měli uvést, abyste odlišili sebe od ostatních.“

Erin O´Harra rovněž obchodně zdatným uživatelům doporučuje uvést o sobě maximum podrobností a rozhodně využít všech detailních funkcí, které tato služba nabízí. Pokud jste kupříkladu již tak neučinili, ujistěte se, že jste si pro svůj profil zažádali o tzv. vanity URL, což je snadno zapamatovatelná adresa pro váš profil, kterou následně můžete umisťovat na jiné weby či sítě, abyste tak přitáhli návštěvníky těchto webů na svůj profil. Zmíněnou vanity URL získáte prostřednictvím nabídky Profile --> Edit profile, kde se přesunete úplně dolů na položku Public Profile.

V LinkedIn existuje přes milion různých skupin, do nichž se můžete přidat. Používání skupin představuje vynikající způsob, jak rozšířit svůj záběr, navíc se tak dostanete na zajímavá místa, kde můžete přispívat svými komentáři a ukázat své dovednosti v dané oblasti.

Další poměrně podceňovanou funkcí jsou LinkedIn Skills, kde můžete svému profilu přidat vhodná klíčová slova. Pokud jste například programátorem, který pracuje v jazyku C++, můžete tuto dovednost přidat do profilu, takže každý, kdo bude hledat programátora pro tento jazyk, se o vás dozví.

bitcoin školení listopad 24

LinkedIn ostatně má spoustu velmi šikovných aplikací, které jen čekají na to, až je použijete. Tak například prostřednictvím SlideShare Presentations můžete do svého profilu několika klepnutími myši nahrávat slideshow, prezentace vytvořené v PowerPointu, soubory ve formátu PDF či videa. Dalším zajímavým nástrojem pak jsou Polls, jež vám umožní shromažďovat data z vašich spojení, či Creative Portfolio Display, jež vám umožní předvést vaši tvůrčí práci vizuálního charakteru.

A bonus nakonec: přidávání odkazů

Ujistěte se, že u vašeho podpisu v e-mailových zprávách jsou i odkazy k účtům na sociálních sítích, dále odkazy na váš web či blog, aby každá zpráva, kterou pošlete, umožnila příjemci podívat se na váš online profil. Například v Gmailu nastavíte podpis tak, že vpravo nahoře klepnete na ozubené kolečko představující Nastavení e-mailu a poté vyberete položku Nastavení --> Obecné --> Podpis.