Ať chcete či nechcete, je vaše digitální identita tím, co zajímá většinu vašich budoucích zaměstnavatelů či personalistů. Ti totiž stále častěji vyhledávají informace právě na internetu. Pokud se tedy právě nacházíte v situaci, kdy přemýšlíte nad změnou zaměstnání či zaměstnání hledáte, pak vězte, že řada expertů doporučuje, abyste svoji digitální identitu v žádném případě nepodceňovali. Budoucího zaměstnavatele či personalistu mohou ta správná slova, fotografie či údaje v sociálních sítích buď zaujmout, anebo naopak odradit.
Přinášíme vám proto 12 tipů, které vám pomohou vyplnit váš online profil vším potřebným k tomu, abyste obstáli na dnešním velmi konkurenčním prostředí na trhu práce. Na konci seriálu pak na vás čeká ještě jeden tip navíc jako bonus.
1. díl článku: Vyberte správný název pozice
2. díl článku: Používejte správnou e-mailovou adresu, uvádějte u profesionálního profilu i telefonní čísla
3. díl článku: Intenzivně využívejte sociální služby
5) Nepropadejte falešnému pozlátku jménem Facebook
Povšimněte si, že Michael Dsupin vůbec nezmiňuje Facebook. Je to dáno tím, že Facebook nikdo pro vyhledávání talentů nepoužívá. Facebook vstupuje do hry pouze tehdy, pokud je vás veřejný obrázek profilu nebo veřejné příspěvky nějakým způsobem usvědčují a vyjadřují se o vás špatně (zvlášť povedeně o tom informuje následující video na YouTube).
6) Uvědomte si důležitost vaší fotografie
Každá fotografie, kterou zveřejníte online, by vás měla zobrazovat jako profesionála. Ano, skutečně každá. Michael Dsupin říká: „Každý, kdo to s hledáním práce myslí vážně, si nebude na svých internetových stránkách vystavovat fotografie svých dětí nebo sebe na rybách.“ Na fotografii, kterou zveřejníte na internetové stránce, byste měli být oblečeni profesionálně, nebo alespoň v oděvu, ve kterém se pohybujete v zaměstnání. Pro své online profily nepoužívejte ani karikatury, ani avatary, protože by to mohlo působit, že něco skrýváte.