Ať chcete či nechcete, je vaše digitální identita tím, co zajímá většinu vašich budoucích zaměstnavatelů či personalistů. Ti totiž stále častěji vyhledávají informace právě na internetu. Pokud se tedy právě nacházíte v situaci, kdy přemýšlíte nad změnou zaměstnání či zaměstnání hledáte, pak vězte, že řada expertů doporučuje, abyste svoji digitální identitu v žádném případě nepodceňovali. Budoucího zaměstnavatele či personalistu mohou ta správná slova, fotografie či údaje v sociálních sítích buď zaujmout, anebo naopak odradit.
Přinášíme vám proto 12 tipů, které vám pomohou vyplnit váš online profil vším potřebným k tomu, abyste obstáli na dnešním velmi konkurenčním prostředí na trhu práce. Na konci seriálu pak na vás čeká ještě jeden tip navíc jako bonus.
1. díl článku: Vyberte správný název pozice
2. díl článku: Používejte správnou e-mailovou adresu, uvádějte u profesionálního profilu i telefonní čísla
3. díl článku: Intenzivně využívejte sociální služby
4. díl článku: Nepropadejte falešnému pozlátku jménem Facebook, uvědomte si důležitost vaší fotografie
7) Vytvořte si svůj profesionální profil
Lovec talentů Adam Hoffarber, který pracuje pro firmu McKinley Group působící v oblasti náboru zaměstnanců jako vedoucí výcviku v oddělení informačních technologií, naprosto běžně kontaktuje osoby registrované na LinkedIn, aby zjistil, jaké nabídky by je mohly do budoucna oslovit. Přitahují ho zejména úplně vyplněné profily s klíčovými slovy, které poukazují na žádané schopnosti a dosažené úspěchy.
Adam Hoffarber říká: „Velmi důležitá je průměrná doba, po kterou jste u firmy zaměstnáni. V současnosti jsou to ideálně tři až čtyři roky. Dnes tedy není vůbec žádoucí, abyste byli v jedné firmě od dokončení školy až do důchodu – tak, jak tomu bylo u vašich rodičů. Mohli byste v ní mít tu nejlepší práci na světě, ale nikdy nevíte, zda náhodou neexistuje nějaká firma, která vám nabídne lepší uplatnění, bude blíže k vašemu bydlišti, bude lépe platit či bude úspěšnější.“