Ať chcete či nechcete, je vaše digitální identita tím, co zajímá většinu vašich budoucích zaměstnavatelů či personalistů. Ti totiž stále častěji vyhledávají informace právě na internetu. Pokud se tedy právě nacházíte v situaci, kdy přemýšlíte nad změnou zaměstnání či zaměstnání hledáte, pak vězte, že řada expertů doporučuje, abyste svoji digitální identitu v žádném případě nepodceňovali. Budoucího zaměstnavatele či personalistu mohou ta správná slova, fotografie či údaje v sociálních sítích buď zaujmout, anebo naopak odradit.
Přinášíme vám proto 12 tipů, které vám pomohou vyplnit váš online profil vším potřebným k tomu, abyste obstáli na dnešním velmi konkurenčním prostředí na trhu práce. Na konci seriálu pak na vás čeká ještě jeden tip navíc jako bonus.
1. díl článku: Vyberte správný název pozice
2. díl článku: Používejte správnou e-mailovou adresu, uvádějte u profesionálního profilu i telefonní čísla
3. díl článku: Intenzivně využívejte sociální služby
4. díl článku: Nepropadejte falešnému pozlátku jménem Facebook, uvědomte si důležitost vaší fotografie
5. díl článku: Vytvořte si svůj profesionální profil
6. díl článku: Pořiďte si vlastní doménu
7. díl článku: Odstraňte vše, co by vás mohlo kompromitovat
8. díl článku: Věcné a inteligentní komentáře k příspěvkům
11) Blog, blog a ještě jednou blog
Naprosto ideálním prostředkem pro sdílení svých vědomostí a odborných znalostí je blog. Nezkoušejte však blogovat, pokud psaní nepatří mezi vaše silné stránky. Nic případného zájemce neodradí tak, jako gramatické chyby či neohrabaný styl psaní. Pokud však patříte mezi ty, jimž nedělá potíže vyjadřovat se písemnou formou, pak určitě jděte do toho.
Vaše příspěvky pište tak, aby v nich budoucí čtenář našel něco užitečného pro sebe a samozřejmě dobře promýšlejte, co napíšete. Jde o to, že vaše příspěvky se dostanou i mezi výsledky v internetových vyhledávačích a mohou tak k vašemu blogu přivést nečekaný počet čtenářů, říká Joel Garfinkle. Ten zároveň navrhuje, abyste neváhali psát příspěvky i na jiné blogy.
Mezi nejoblíbenější platformy pro blogování patří například Wordpress, Blogger (jedná se o službu provozovanou Googlem) či Tumblr, a pokud by vás zajímalo, jakým způsobem přitáhnout na váš blog maximum čtenářů, zkuste se inspirovat. V každém případě byste měli sdílet příspěvky na Facebooku, Twitteru, Google+ a LinkedIn.