Při tvorbě firemních webových stránek se toho může pokazit hodně. Web CIO.com se zeptal webových vývojářů, webdesignérů a expertů, jaké nástrahy s sebou budování komerčních webů nese. Jedná se především o vztahy se zákazníky nebo největší chyby, které společnosti dělají při přestavbě svých dosavadních stránek či zakládání stránek nových. Přinášíme 12 nejčastějších problémů včetně způsobů jejich prevence a řešení.
Chyba číslo 1: Zapomínání na to, kdo jsou vaši návštěvníci
Návštěvníky vašeho webu není váš tým manažerů, ale vaši zákazníci. Často ale na to společnosti zapomínají a vytvářejí obsah, který se líbí jim, namísto obsahu, který se líbí jejich zákazníkům. „Zákazníci musí cítit, že s nimi komunikujete,“ říká Charlie Claxton, viceprezident pro kreativní strategii společnosti Produxs. To znamená, že společnosti musí vědět o svých zákaznících a klientech co nejvíce, aby vytvořila webové stránky, které přesně a vhodně mluví ke svým návštěvníkům. Mějte na paměti, že ačkoliv si můžete myslet, že vaše webové stránky jsou o vás, vašich produktech a/nebo vašich službách, ve skutečnosti jsou o vašich zákaznících.
Chyba číslo 2: Ignorance mobility
„Kolem 20 procent veškerého webového provozu proudí skrze mobilní zařízení,“ říká Darren Hill, spoluzakladatel a výkonný ředitel společnosti WebLinc. „Pokud vaše stránky nutí zákazníky zápolit s nemobilním rozhraním, potom tito zákazníci stránky pravděpodobně opustí.“ Řešení: Zajístěte, aby byla vaše stránka optimalizována pro prohlížení na mobilních zařízeních. Jestliže platforma, kterou používáte, tuto možnost neobsahuje, existuje spousta zařízení a služeb za rozumnou cenu, které vám s tvorbou mobilních stránek pomohou.
V příštím díle se zaměříme na problematiku přesměrování a podíváme se také na práci s obsahem webových stránek.