12 způsobů, jak (ne)zpackat své stránky - 2. díl

Sdílet

 Autor: © jamdesign - Fotolia.com
V dnešním díle se zaměříme na problematiku přesměrování a podíváme se také na práci s obsahem webových stránek.

Při tvorbě firemních webových stránek se toho může pokazit hodně. Web CIO.com se zeptal webových vývojářů, webdesignérů a expertů, jaké nástrahy s sebou budování komerčních webů nese.

 

Předchozí díl

 

Chyba číslo 3: Změny URL stránek bez přesměrování

Když jsme se našich respondentů zeptali na největší chyby webových stránek, se kterými se setkali, zmiňovali nejčastěji právě tuto chybu. „Při předělávání a přesunu stránek společnosti zapomínají přesměrovat všechny své staré stránky na ty správné nové. To vede ke špatným zkušenostem uživatelů a je to velmi špatné pro SEO (optimalizaci vyhledávacích enginů), protože hodnota těchto odkazů není přenesena do nové URL struktury,“ říká Michael Freeman, manažer společnosti ShoreTel Sky.

Řešení: „Pracujte s IT před přesunem stránek lépe a ujistěte se, že všechny URL se správně přesměrovávají na nové stránky. To jde jednoduše s nástroji jako je Link Sleuth od Xenu. Vezměte si kopii XML mapy vašich starých stránek a projděte všechny tyto odkazy. Zapisujte si, které z nich nevykážou výsledek 301.“

 

Chyba číslo 4: Používání nespisovných výrazů, prázdných marketingových hesel a klišé, které vašim návštěvníkům neřeknou, co ve skutečnosti děláte či prodáváte

„Řekněte svým návštěvníkům, co děláte, jednoduchým jazykem,“ radí Kelly Garrettová ze společnosti Ekcetera. A „neočekávejte, že každý ví, kdo jste a co děláte.“

 

Chyba číslo 5: Fádní a statický obsah

„V dnešní společnosti vyhledávání organizace chtějí a potřebují být nalézány,“ vysvětluje Michael W. Byrnes ze společnosti Byrnes Consulting. „Vyhledávače budou využívat obsah jako nejdůležitější faktor pro řazení webových stránek.“ Takže na vaše stránky musíte často přidávat nový, relevantní a deskriptivní (SEO-optimalizovaný) obsah.

 

Chyba číslo 6: Chybějící integrace se sociálními médii

Aby byly v dnešním světě řízeném sociálními médii úspěšné, musí společnosti poskytovat na svých stránkách odkazy na svoje „sociálně-mediální“ kanály (například Facebook, Pinterest, Twitter), a to jak na titulní stránce webu, tak na stránkách jednotlivých produktů, respektive všude tam, kde je to vhodné. „Pokud společnost chce, aby se na její stránky upřela pozornost, musejí mít tyto stránky sociální elementy, a to ať už se jedná o jednoduchý Twitter feed, integraci s Facebookem nebo plně rozvinutou značkovou komunitu s funkcemi integrovanými do obsahových stránek,“ říká Peter Friedman, výkonný ředitel společnosti LiveWorld.

 

V následujícím díle si povíme o použití technologie Flash, důležitosti newsletterů a význam testování uživatelského rozhraní.

ICTS24

 

Pokračování