Tchajwanský výrobce LCD a OLED panelů AU Optronics (AUO) představil na japonském veletrhu FPD International 2009 bohatou nabídku obrazovek od malých a tenkých až po velké s neobvyklým formátem. Nejedná se o modely, které by si mohli koupit koncoví zákazníci, AUO totiž vyrábí panely, které ve velkém využívají další výrobci v televizích a monitorech.
Lze například očekávat, že v brzké době se na trhu objeví další ultra-širokoúhlé televize s poměrem stran 2,35:1 jako je tomu u Philips Cinema 21:9. AUO totiž představilo 58“ (~147 cm) velkou obrazovku s rozlišením 2560x1080, která podporuje i 100/120Hz vyhlazování obrazu. Na druhou stranu nebudou televize s touto obrazovkou zřejmě tak úžasné jako Philips Cinema, už jen protože panel v luxusní televizi Philipsu je typu IPS-A, zatímco ten od AUO je A-MVA (i když v páté generaci slibující statický kontrast až 16000:1), který přeci jen nedosahují kvalit IPS technologie - zejména pozorovacích úhlů, a tedy barevné stability. A navíc Philips Cinema má atmosférické přisvětlení Ambilight, které zatím nemá konkurenci.
AUO však kromě své A-MVA LCD technologie rozvíjí i OLED, která by měla LCD jednou nahradit. Proto předvedlo 14“ (~35 cm) obrazovku s Full HD rozlišením 1920x1080 a super kontrastem (jak také jinak u OLED?), ta má primárně najít využití v televizích pro velmi náročné zákazníky.
Výrobce nezapomíná ani na 3D a převedl displeje od malých 8“ až po velké 65“ (20 až 165 cm), které umí přepínat mezi 2D/3D režimem, přitom ani pro ten trojrozměrný nebudou potřeba speciální brýle. Zní to hezky, ale takové bezbrýlové trojrozměrné zobrazování bude zřejmě použitelné jen pro statické snímky, žádné filmy. Proto i samotné AUO doporučuje takové displeje zejména jako informační a reklamní.
V nabídce firmy jsou nově i další obrazovky různých velikostí s LED podsvícením, lokální regulací jasu, tlustší i tenčí, prostě co si trh žádá. Jakmile se objeví v konkrétních dostupných televizích či monitorech, budeme o nich samozřejmě informovat. Škoda jen, že při velikosti všech těch HD obrazovek nebyli lidé z marketingového oddělení AUO schopni vydat lepší fotografie.