Mezi hlavní motory prodeje HD LCD televizí budou patřit nové technologie, zejména LED podsvícení, lepší LCD panely a funkce pro regulaci spotřeby energie. 3D zobrazení by přitom mělo hrát mnohem menší roli, než by se mohlo zdát.
Při propočtech brali experti DigiTimes do úvahy reklamní kampaně, a jejich obsah, které hodlají spustit velcí hráči na televizním trhu jako Sharp, Philips, Sony, LG, Samsung a v USA Vizio. U těch má být velký důraz kladen právě na možnosti LED podsvícení, což by mohlo mnohé zákazníky přesvědčit k výměně jejich stávající LCD televize. Vývoj samotných LCD panelů přitom není zdaleka tak překotný, nejviditelnější posunem v této oblasti je vylepšená verze ASV typu společnosti Sharp známá jako UV2A.
Na prodejích nových televizí se budou stále silněji podílet nové trhy, například v kontinentální Číně se počítá s 3,71 milióny prodaných LCD s LED podsvícením. Celkově by měli výrobci v Číně prodat 37 miliónů kusů LCD HDTV, v Indii 18 miliónů a v Brazílii, dalším rychle rostoucím trhu, 10 miliónů.
U 3D televizí jsou zatím předpovědi velmi opatrné, pro letošní rok počítají s jedním miliónem prodaných kusů. Sami výrobci jsou samozřejmě optimističtější, například Sony předpokládá, že do roku 2013 se prodá celkem 40 miliónů 3D televizí.