Kromě Evropy se dařilo i Asii – Sony Ericsson, Samsung, LG – všichni s růstem nad 25%. V případě Samsungu jde o posun více než 40 procent. Na takto pozitivním výsledku se příznivě podepsalo několik okolností. Obecně se rok 2007 dá označit za přelomový z hlediska ochran audiovizuálního obsahu, kdy si řada značek uvědomila, že DRM je sice pěkná věc, ale komplikuje prodej. Proto často „změkčili“ pravidla. Asijské trhy také reagovali masivně na zavedení nových služeb v jejich sítí, a to včetně televizního vysílání. Zároveň se jim podařilo výrazně obsadit pozici alespoň v jednom segmentu trhu – například Samsungu i LG rozhodně patří pole mobilů pro něžnější pohlaví. Sony Ericsson zase oslovuje mladší generaci svými walkmany. Zároveň mobilní operátoři zařadili do své nabídky širší spektrum jejich modelů. Ani jedno se však nepovedlo Motorole.
Ta na šanci v 3G prostoru sice čekala také, ale její modely nedokázali řadu uživatelů oslovit. Motorola totiž v současnosti nemá v podstatě co prodávat. Úspěch RAZRu již vyčpěl a zatímco Motorola těžila na jeho různých klonech s tím, že to s nimi doklepe až k 3G sítím, postihla ji nemilá rána v podobě relativně nevelkého trhu pro tyto přístroje a především několik neúspěchů v Číně. Navíc ji nepřál ani domácí americký trh – ten se zbláznil do IPhonů.
5 největších značek mobilních telefonů - rok 2007
Značka | Fiskální rok 2007 prodané kusy | Fiskální rok 2007 podíl na trhu | Fiskální rok 2006 prodané kusy | Fiskální rok 2006 podíl na trhu | Změna mezi fiskálními roky |
Nokia | 437,1 | 38,2% | 347,5 | 34,2% | 25,8% |
Samsung | 161,1 | 14,1% | 113,7 | 11,2% | 41,7% |
Motorola | 159,0 | 13,9% | 217,4 | 21,4% | -26,9% |
Sony Ericsson | 103,4 | 9,0% | 74,7 | 7,3% | 38,4% |
LG | 80,5 | 7,0% | 63,5 | 6,2% | 26.8% |
Ostatní | 202,9 | 17,7% | 200,6 | 19,7% | 1,1% |
Celkem | 1 144,1 | 100,0% | 1 017,4 | 100,0% | 12,4% |
- - Tomáš Jirásko