Hlavní navigace

21 nejhorších technologických zlozvyků - 5. díl

20. 5. 2013

Sdílet

 Autor: (c) arrow - Fotolia.com
Chcete vědět, jaké největší zlozvyky mají lidé používající moderní technologie, možná včetně vás samotných? Pokračujte ve čtení!

Předchozí díl

15. Nečtení FAQ, často pokládaných dotazů

Když se online objeví nějaký problém – což není zase taková náhoda – častou první reakcí je vyhledání kontaktů na helpdesk a bezprostřední psaní e-mailů či telefonování. Potom strávíte asi půl hodiny hledáním odpovědi od někoho, kdo vám takhle na dálku pravděpodobně moc nepomůže.

Náprava: Čtěte často pokládané dotazy, tedy FAQ. Společnosti je integrují do svých webů, protože opravdu efektivně reagují na spoustu běžných problémů. Přestože jsou některé otázky podrobnější než jiné, stojí za to se do sekce „FAQ“ podívat, zda tam náhodou nenajdete rychlou odpověď na váš dotaz, který pokládáte za velice specifický a unikátní.

16. Přílišné sdílení na sociálních médiích

Je skvělé, že už se vám konečně zahojil váš vykloubený palec. Jsme úplně unešeni z obrázku vaší dnešní snídaně. A ta umělá kost, co jste koupili svému psovi... to je prostě informace, bez které bychom neusnuli.

Ano, stežování si na banality, zbytečné fotografie a plytké komentáře na Facebooku a dalších sociálních médiích se stalo světovým problémem číslo jedna, ale je třeba si uvědomit, jak propojená jsou dnes sociální média a pracovní svět. Člověk, který bude mít asi největší problémy, je ten, který na web bez rozmyslu háže málem i to, že byl právě na toaletě.

Náprava: Jestliže vám záleží na vašem image, ať jsou vaše komentáře unikátní a neočekávané, ale ne trapné. Svědomité kopírování nejnovějších „postů“ typu „Zkopírujte tuto zprávu nebo vám zemře domácí zvířátko“ není o nic lepší než „klasické“ řetězové e-mailování všem vašim kamarádům. Omezte klábosení na sociálních médií na několik příspěvků denně. Pro zbytek vašich konspiračních teorií máte dost místa na blogu.

17. Psaní SMS u stolu

Opravdu je to nutné? Všichni milujeme své smartphony, ale jejich neustálé používání před ostatními, zejména při jídle, je prostě neslušné. (A také nechutné, viz 3. položka našeho seznamu.)

SMS u stolu

Nefunguje ani trik s telefonem umístěným na klíně. A netýká se to jenom jídla, ale jakéhokoliv jiného typu sociální situace, ať už se jedná o školu, práci či prostě o běžnou konverzaci.

Náprava: Jestliže už musíte řešit hovor nebo nutně a bezodkladně odpovědět na SMS, běžte do jiné místnosti nebo ven. Ve vaší domácnosti zaveďte pravidlo „nulové tolerance telefonů na stole“, které ovšem musíte dodržovat i vy.

18. Používání telefonu nebo tabletu bez obalu

Jak to skončí? Váš telefon nebo tablet nakonec umře. Baterie může explodovat. Procesor se může rozpustit. Kosmické paprsky usmaží vaši RAM... ale buďme realisté, zařízení vám prostě spadne na zem.

Nezáleží na tom, jak jste zruční, ani na tom, jak opatrně se o svá zařízení staráte. Jednou to prostě musí přijít. Jednou vám telefon vypadne z kapsy, nebo prostě spadnou na chodník, když do vás někdo na ulici omylem strčí ramenem.

Náprava: Jediným řešením je zabalit vaše přístroje do obalů – nejlépe masivních, nejlépe ze silné gumy nebo silikonu. Úkol dobře splní i tenčí plastikový obal, když vám ale praskne, je třeba ho nahradit.

19. Nezvedání telefonu

Zvoní telefon. Podíváte se na číslo a nepoznáte jej. Necháte jej přejít do hlasové schránky, kterou si konečně poslechnete až večer.

Nezvedání telefonu

Technologie nám poskytují spoustu možností pro vzájemnou komunikaci – a prakticky všechny na úkor té nejrychlejší a nejúčelnější: telefonu. Je vcelku pochopitelné, že jsme přestali zvedat telefony: Pravděpodobně se nechceme bavit s právníky, zástupci bank či operátorů ani robotickými telemarketéry.

Náprava: Nemáme teď na mysli porušování pravidla žádného psaní SMS zpráv u stolu (položka číslo 17 našeho seznamu), ovšem všeobecné pravidlo nezvedání telefonů nemá žádný smysl. Vždyť o kolik rychlejší by bylo zodpovědět na jednoduchou otázku oproti čtení dlouhého e-mailu a odpovídání na něj! Jestli máte zaměstnance nebo právního zástupce, kteří se vás snaží kontaktovat ve své pracovní době, pak je 30vteřinový hovor mnohem levnější než 10 minut psaní e-mailu.

Pokračování

Byl pro vás článek přínosný?