V onom roce proběhla první zabezpečená online transakce pomocí platební karty; dnes něco naprosto běžného, a sektor, v němž právě PayPal má ukousnutý slušný kus koláče. Pro zajímavost, první platbou byl sólové album Stinga, Ten Summoner’s Tales.
Na českém e-commerce trhu dnes je 4,7 milionů uživatelů a hodnotu má zhruba 100 milionů Kč. ČR je mimo jiné na špici v počtu internetových obchodů, kterých máme 40 100. V národě s přibližně 10,5 miliony obyvatel jde o velmi vysoko číslo, které navíc od roku 2017 narostlo celkem o 3 900 nových.
A jaká je budoucnost online nakupování?
Podle PayPalu bude hrát roli umělá inteligence – respektive personalizovaná doporučení a možnost vyzkoušení oblečení skrze virtuální realitu. Dále by se měl výrazněji uplatnit prodej přímo skrze sociální sítě – Facebook do této oblasti rychle proniká – a obzvláště mladí lidé na nich tráví hodně času. Má se také zvýšit podíl malých a středních podniků, které online prodej služeb a produktů využívá (v ČR dnes jde jen o 24 %), už jen kvůli snazšímu rozšíření do zahraničí.
Klíčová ale také bude bezpečnost online transakcí. Tomu mají pomocí i předpisy GDPR a PSD2, které představila Evropská unie a kterým se daří o něco předstihnout dobu.