Ve světě ovládaném mobilními přístroji se úspěšná firma bez cloudových služeb jen těžko obejde. Potřeba synchronizace firemních dat totiž jen tak nezmizí. Pokud však Dropboxu už více nedůvěřujete, nabízíme vám seznam několika alternativních služeb šitých přímo na míru firemnímu prostředí.
Syncplicity
Služba nabízí stejné nástroje pro synchronizaci a sdílení jako Dropbox, ale přizpůsobených firemním potřebám. Správci cloudu tak mohou například určit, která zařízení můžou k datovému úložišti přistupovat uvnitř nebo vně podniku. Jiný nástroj zase pomůže administrátorům rozpoznat a odstranit citlivé dokumenty, které porušují firemní zásady pro ochranu dat. Služba využívá ověřené technologie a standardy pro šifrování dat SOC1 a DoD 5220.22.
Cubby
Cloud Cubby, za kterým stojí stejná firma jako za nástrojem pro vzdálený přístup LogMeIn, je o krok dále než Dropbox. Všechny uživatelské soubory jsou chráněny pomocí šifrování SSL a každý uživatel obdrží vlastní šifrovací klíč. Během přenosu dat mezi uživateli pak šifrovací klíče vytváří těsné spojení mezi dvěma koncovými body. Oproti jiným cloudům používá Cubby pro ukládání dat vlastní centra a nevyužívá služeb třetích stran.
Huddle
Huddle je více než jen místo pro ukládání souborů. Nová služba, určená výhradě pro firemní uživatele, je spíše prostředím určeným ke spolupráci. Její silnou stránkou je možnost ukládání dat odděleně pro vytvořené pracovní skupiny a pro práci uvnitř nebo mimo společnost. Samozřejmostí jsou nástroje pro přiřazování dalších práv uživatelům a sledování pohybu dat po firmě. Stejně jako Cubby používá vlastní datová centra s certifikátem ISO 27001.
Egnyte
Jako většina zde uváděných cloudových úložišť, také Egnyte nabízí správcovskou konzoli a různé možnosti šifrování souborů. Vedle toho však obsahuje také několik unikátních funkcí, kvůli kterým stojí jeho používání minimálně za zvážení. Jedna za všechny: správci mohou uživatelům přiřazovat přístupová práva až do úrovně podsložek.
ShareFile
Další chytrá alternativa k Dropboxu, ShareFile (nyní vlastněná Citrixem), se soustředí výhradně na podnikvoé uživatele. Vedle již výše zmíněných běžných funkcí stojí za povšimnutí možnost nastavení jakéhosi data trvanlivosti libovolného souboru. Administrátoři také mohou provádět vzdálené vymazání dat z jakéhokoliv počítače a mobilního zařízení.
Pokud byste však přeci jen chtěli zůstat u Dropboxu, pak alespoň zvažte používání varianty Dropbox for Teams, která lépe vyhovuje firemnímu prostředí i díky přítomné administrátorské konzoli. Určitě pak využijte dvoustupňové autentizace uživatele, kterou Dropbox zavedl právě v reakci na únik přístupových údajů.