Hlavní navigace

8 číhajících technických nástrah a jak se jim vyhnout - 1.díl

9. 2. 2017

Sdílet

 Autor: PCWorld.com
Na nezkušené uživatele číhá spousta nástrah. Do jakých pastí se mohou chytit a jak jim alespoň do začátku pomoci nějakou dobrou radou?

Nováčci neboli neznalí uživatelé potřebují pomoc těch zkušenějších – to platí nejen v oblasti počítačů a informatiky vůbec. Neboť tito nezkušení uživatelé často padají do stejných pastí a dopouštějí se stále stejných chyb. Navíc taková konzultace neznalého uživatele odborníkem se může klidně protáhnout i na několik hodin. Existuje ale jedna možnost, kterou mu určitě poraďte, aby provedl ještě předtím, než vám jako odborníkovi bude telefonovat, že má opět nějaký problém. Jednoduše mu řekněte, aby si přečetl tento článek a stal se díky němu zase o něco informovanější.

Nepodlehněte podvodníkům slibujícím poskytování vzdálené podpory či pomoci

Podvody využívající nezkušenosti běžných uživatelů, kterým podvodník slibuje poskytování vzdálené podpory či pomoci obvykle začínají tak, že vás někdo naprosto neočekávaně kontaktuje a sdělí vám, že váš počítač nefunguje tak, jak má, popřípadě že byl váš počítač napaden nějakým malwarem. Jednou z takových nejběžnějších forem kontaktu je zobrazení dialogového okna ve vašem počítači. Toto okno vás vyzývá, abyste zavolali na nějaké telefonní číslo, nebo abyste si stáhli nějaký soubor. Osoba, kterou takto kontaktujete, vám pak může tvrdit, že je přímo z firmy Microsoft, popřípadě z podpory pro operační systém Windows anebo že třeba je certifikována na produkty Microsoftu.

Pozor na podvodné nabídky pomoci či podpory pro řešení (taktéž nepravdivého) problému s vaším počítačem. Ve skutečnosti žádný problém nemáte, ale naprosto jistě jej budete mít, až na takovou nabídku klepnete

Tito podvodníci vám obvykle zobrazí celou řadu vymyšlených či zavádějících problémů a velmi často uspějí právě u nezkušených uživatelů, kteří uvěří jejich slibům týkajícím se vyřešení těchto problémů. Taková nabídka „pomoci“ může mít klidně podobu nabídky poskytování dlouhodobé podpory, za kterou inkasují 100 USD až 800 USD za jeden až čtyři roky jejich „služeb“.

V žádném případě jim nedůvěřujte! Nechoďte na internetové stránky, které vám doporučí, nenechte je proniknout do vašeho počítače a ani jim neposkytujte žádné platební údaje. Žádná legitimní firma vás nikdy takovýmto způsobem nebude kontaktovat a žádný legitimní software vás nikdy nebude obtěžovat vyskakovacími okny s výzvami na zavolání na nějaké telefonní číslo nebo ke stažení nějakého podezřelého softwaru, který má údajně opravit váš počítač.

 

Pokračování

Byl pro vás článek přínosný?