Nováčci neboli neznalí uživatelé potřebují pomoc těch zkušenějších – to platí nejen v oblasti počítačů a informatiky vůbec. Neboť tito nezkušení uživatelé často padají do stejných pastí a dopouštějí se stále stejných chyb. Navíc taková konzultace neznalého uživatele odborníkem se může klidně protáhnout i na několik hodin. Existuje ale jedna možnost, kterou mu určitě poraďte, aby provedl ještě předtím, než vám jako odborníkovi bude telefonovat, že má opět nějaký problém. Jednoduše mu řekněte, aby si přečetl tento článek a stal se díky němu zase o něco informovanější.
Před kontaktováním podpory restartujte počítač
Jedním z prvních kroků, který se doporučuje provést ve chvíli, kdy nastane nějaký problém, je restart počítače či jiného zařízení. Jedná se o operaci, kterou naštěstí stejně dobře zvládne jak nezkušený uživatel, tak profesionál.
Pokud například máte problém s tiskem, restartujte jak počítač, tak tiskárnu. Máte-li problémy s připojením k Internetu – připojení vypadává nebo je velmi pomalé – pak restartujte počítač, modem pro připojení k Internetu i směrovač (pokud jej nemáte integrovaný).
Když už hovoříme o restartování počítače, pak je v této souvislosti vhodné připomenout, že je dobrým zvykem jej čas od času restartovat nebo jej úplně vypnout. Pryč jsou doby, kdy se doporučovalo převádět počítač pouze do režimu spánku, protože tím jen zbytečně spotřebováváte elektřinu a v operační paměti udržujete zbytky aplikací a souborů, stejně jako když máte v kuchyni nebo obývacím pokoji třeba v komodě zásuvky, kam uschováváte vše, co by se mohlo ještě někdy hodit.
Obvykle doporučujeme vypínat počítač ve chvíli, kdy odcházíte ze zaměstnání domů – nedoporučujeme jej tedy převádět do režimu spánku, ale skutečně vypínat. Pokud to nejde jinak, pak provádějte restart počítač jednou za několik dní.