Set-top box WebTV
Online připojení bylo v polovině 90. let drahou záležitostí. Nejen kvůli ceně vytáčené služby, ale i kvůli tomu, že jste potřebovali počítač. Přestože ceny počítačů nebyly astronomické, nebyly rozhodně tak dostupné jako dnes. Navíc bylo v té době na počítače nahlíženo jako na luxus, který průměrný člověk ani nezvládne ovládat.
Záchrana přišla koncem roku 1996 a nesla jméno WebTV. Tento set-top box, který se prodával za méně než 350 dolarů (tehdy však šlo v přepočtu na koruny o zhruba dvakrát vyšší částku než dnes) a připojoval se přímo k televizi, přinášel web do obýváků. WebTV byl prvním komerčním zařízením pro přístup na web bez počítače, a zároveň první možností využití televize pro připojení k internetu.
Zařízení mělo na trhu pomalý nástup, ale to nezastavilo Microsoft, který jeho startupového poskytovatele zakoupil za tehdy poměrně ohromujících 425 milionů dolarů. WebTV byl nakonec přejmenován na MSN TV a v průběhu let nakonec Microsoft vydal verzi set-top boxu pro širokopásmový přenos
Je hodně překvapivé, že Redmond MSN TV nabízel až do letošního července. Tento koncept se v poslední době stal bezesporu předobrazem moderních zařízení typu Apple TV.
Sociální síť LiveJournal
Před Friendsterem, MySpace a Facebookem (v tomto pořadí) existoval LiveJournal. Web byl založen Bradem Fitzpatrickem v roce 1999, a jeho účelem bylo informovat Bradovy kamarády ze střední o novinkách v Bradově životě. Služba byla nakonec rozšířena o možnost vést svůj vlastní veřejný diář, respektive blog.
Není lehké určit, proč přesně tato služba nikdy nedosáhla takového věhlasu jako MySpace a později Facebook, existují však určité indicie. Zpočátku totiž web fungoval jako systém pozvánek (ostatně omezenou uživatelskou základnu měl původně i Facebook), v němž se nový uživatel mohl registrovat jen na základě pozvánky od jiného uživatele (alternativou bylo si za účet zaplatit). To bylo údajně nutné k ukočírování míry růstu sítě, neboť jinak by tento růst mohl převyšovat kapacity systémové architektury LiveJournalu.
Jiní chápou kořeny neúspěchu sítě v sérii chybných kroků managementu (jako byly problémy s reklamami a podobně). Vlastníci sítě se od roku 2005 několikrát změnili a přestože LiveJournal stále existuje, nikdy nedosáhl svého plného potenciálu.