9 technologií, které přišly na trh příliš brzy - 5. díl

2. 12. 2013

Sdílet

 Autor: Techspot.com
Mnohé z nich do Česka ani nedorazily. Řeč je o technologiích, které byly předobrazem dnešních populárních produktů, ale postupem času upadly v zapomnění.

Předchozí díl

Chytré hodinky Microsoft SPOT

Očekává se, že kromě Google Glass budou hitem „oblékatelných technologií“ zejména chytré hodinky. Tlak na výrobce spustil model Pebble, jenž byl financován přes crowdsourcingový web Kickstarter. Ovšem jdeme-li ještě o desetiletí zpět, zjistíme, že tehdy to s chytrými hodinkami myslel vážně i Microsoft.

Microsoft SPOT

Chytré hodinky v pojetí Microsoftu fungovaly bok po boku technologie zvané SPOT (Smart Personal Object Technology), která vysílala užitečné informace na různé typy elektronických zařízení skrze FM vlny. To znamenalo, že hodinky od Microsoftu dokázaly sbírat informace z MSN včetně sportu, počasí, zpráv a informací o cenách akcií.

Microsoft SPOT byly vytvořeny ve spolupráci s několika výrobci kvalitních hodinek, nicméně jejich objemná velikost a chabý design myšlenku utlumily. S cenou okolo 150 dolarů, nakombinovanou s měsíčním předplatným za služby, se zařízení nikdy zcela neuchytilo. Microsoft projekt zcela ukončil pi pěti letech od uvedení.

3D herní systém Nintendo Virtual Boy

Je stále brzy na předpovědi, zda bude mít projekt Oculus Rift komerční úspěch, ovšem téměř jistě jej nepotká stejný osud jako jiného průkopníka mezi 3D herními zařízeními – Virtual Boy od Nintenda.

Nintendo Virtual Boy

Virtual Boy byl označován jako první systém, který uměl zobrazovat opravdu trojrozměrnou grafiku. Byl vydán v roce 1995 a stál 180 dolarů. Vznikl v době, kdy došlo k útlumu 16-bitových konzolí, ale 32-bitové systémy byly ještě několik měsíců hudbou budoucnosti (šlo o první 32-bitový stroj od Nintenda). Systém pro iluzi hloubky obrazu používal metodu zvanou paralaxa.

Stroj byl umístěn na stole nebo jiném podkladu a hráči se při hraní museli dívat do speciálních brýlí. Součástí konzole byl směrový ovladač pro trojrozměrné ovládání různých prvků. Pro tuto konzoli bylo v severní Americe vydáno jen 14 her, včetně Mario Tennis – hry, která se prodávala s každým prodávaným systémem.

bitcoin školení listopad 24

I přes velký marketingový tlak bylo zařízení komerčním propadákem. Stížnosti uživatelů zahrnovaly vysokou cenu, chybějící barvy (obrázky byly zobrazovány jen v červené) a fakt, že používání Virtual Boye bylo poměrně nepohodlné. Nintendo přestalo konzoli prodávat necelý rok po představení. Celkově jí bylo prodáno 770 tisíc kusů.

Zdroj: IDG News Service