A.I.M. 2: Clan Wars

9. 10. 2007

Sdílet

Na planetě vzdálené za devatero galaxiemi existuje rasa mechoidů toužící po konečném míru mezi klaný. Hledá legendami opředeného mecha páté generace, který nastolí konečný pořádek.

Na planetě vzdálené za devatero galaxiemi existuje rasa mechoidů toužící po konečném míru mezi klaný. Hledá legendami opředeného mecha páté generace, který nastolí konečný pořádek.



Rusové ani na okamžik nepolevují ve snaze zaplavit svět neoriginálně nezábavnými levnými hrami. Neustále chrlí jednu za druhou. Těžko uvěřit ale komerčně tak úplně neúspěšní nejsou, ostatně jinak by netvořili pokračovaní svých titulu. Jedním takovým pokračováním je A. I. M. (Artificial Intelligence Machine) s podtitulem Clan Wars. Původní A.I.M. měl být RPG akcí s roboty, která si bere to nejlepší z her jako Freelancer čí série X, a na vrch přidává svůj vlastní dokonale unikátní svět jménem The Range. Nedopadl nejlépe. Svět nebyl kdovíjak unikátní, RPG rovina se ztrácela kdesi v mlze a zábavnost bylo potřeba hledat lupou. Po spršce kritiky se vývojáři dušovali, jak udělají druhý díl o tolik lepší, že rozhodně nebudete litovat minuty času s ním strávenou. Tím si skutečně nejsme jistí.



Příběh bezprostředně navazuje na události předešlého dílu. Stroje se vymanili z područí stvořitelů. Stali se svobodnými. Staré geopolitické rozdělení světa The Range je minulostí. Byly nastoleny nové pořádky, objeveny nová teritoria, dávné klany se rozpadly a současné se začali mezi sebou bít o místo na slunci. Všechny klany jdou štěstíčku trochu naproti a hledají prvního mecha páté generace, jenž podle legendy vlastní ty nejsilnější zbraně a disponuje nezměrnou silou. Klan, který najde mecha první, získá naprostou převahu.



„Jakožto robotická entita nekráčíte krajinou jen tak v negližé, ale hopsáte pěkně ve vznášedle.“



Na začátku stojíte před těžkou, málem Sofiinou, volbou, jaké zaměření si vybrat – jestli kurýra, bojovníka či obchodníka. Ovšem ani důkladná analýza neobjevila podstatnější rozdíly. Také jsme převrátili snad každý kámen, prošmejdili každou budovou, rozryli téměř celý kraj, abychom odhalili avízované RPG prvky. Opět nic moc – něco jsme sice objevili, ale to je na úrovni mateřské školky.

Své plechové alterego proháníte velkým územím fiktivní planety. Na malou míru variability prostředí si nelze stěžovat. Celá planeta je rozdělena do necelých deseti oblastí, každá má unikátní klimatické podmínky se střídáním denního a nočního času. Díky těmto rozdílům v počasí, vás sužuje tu vedro onde naopak mráz, případně příjemné mírné klima, známé z naší domoviny. Na celém území probíhají boje mezi klany. Zóny jsou obsazeny vždy několika základnami, továrnami a jinými zařízeními sloužícími k obchodnímu styku a plnění misí. Ty nejsou z nejoriginálnějších – nutí vás povětšinou někde někoho zabít nebo něco někam dovést. Krom provádění těchto ne zrovna záživných úkolů můžete obchodovat. To je však značně slabá náplast na šedou nudu, ono toho totiž moc k nákupu a prodeji není. V obchodech najdete pouze pár cetek, zapomeňte na pašování, které je sice nelegální, zato nadmíru lukrativní.



Jakožto robotická entita nekráčíte krajinou jen tak v negližé, ale hopsáte pěkně ve vznášedle. Při testovaní jeho ovladatelnosti autoři asi zapomněli na jeden podstatný detail; samotné testovaní. Protože jinak by si všimli, že ovládání připomíná snahu kocoura udržet rovnováhu těsně po znecitlivění choulostivých partií. S největší pravděpodobností bude vaše počínání ve hře vypadat následovně. Pokud jste nehráli první díl (jestliže ano, našup nudy se dostaví dříve), strávíte vcelku dlouhý čas zkoumáním herních mechanismů, které, klidně si to řekněme na plná ústa, nestojí za nic, potom začnete bojovat, obchodovat či plnit mise. Zhruba v době kdy vás počáteční oblast přestane bavit, zjistíte, jak se lze přesouvat mezi teritorii. Co se přesunu týče, SkyRivers Studios dospěli k názoru, že hráč je tvor roztěkaný, který chvíli nepostojí na jednom místě, čímž si patřičně nevychutná genius loci. Z tohoto důvodu musíte každý přesun mezi oblastmi ohodnotit celkem vysokou částkou, ať už zaplatíte jednorázově nebo si předplatíte pernamentku.



Po pár hodinovém až několika denním martyriu poznáte, že nenajdete nic, co vás donutí trávit u hry další čas, ovládaní je hrozné, svět nudný, souboje zbytečně obtížné a nezáživné. Při zpětném ohlédnutí uvidíte, že vše jste okusili již v první půlhodině, a od té doby je to stále stejná písnička, občas o oktávu níž, jindy zase výš, avšak melodie zůstala stále stejná.



Hodnocení: 4.0
Žánr: akční simulátor
Výrobce: SkyRivers Studios
Vydavatel: 1C
Distributor pro ČR: Cenega
Lokalizace: manuál
Cena: 299 Kč
Multiplayer: ne
Internet: www.skyriver.ru