Přibývat budou také bezplatné aplikace s vestavěnou reklamou.
Největší podíl má mít Apple s počtem 3,3 miliardy downloadů a udrží si hlavní podíl na trhu do roku 2015. Hlavní konkurencí mu bude Android, naopak např. Palm si větší podíl údajně nezíská.
Stahování mobilních aplikací je velmi oblíbené zejména v USA, ale také Evropa již začíná nabírat dech, i když se zde trh bude vyvíjet odlišně díky ekonomickým a dalším faktorům. Boom mobilních aplikací však podle analytiků ABI rychle skončí, neboť do roku 2013 má již nárůst počtu downloadů výrazně zpomalit a v roce 2011 by meziroční přírůstek měl činit jen asi 9 %. To má být dáno větším množstvím aplikací dodávaných přímo s přístroji velkých výrobců, jako jsou Nokia, Samsung či Motorola, a také zpomalením nárůstu prodejů smartphonů.
V roce 2012 navíc začne firmám působícím v této oblasti klesat i obrat, a to díky velké konkurenci, a aplikace budou častěji nabízeny zcela zdarma, ovšem s podporou modelu zabudované reklamy.