Hlavní navigace

Acer Gemstone - design BMW pro řadu Aspire

4. 5. 2007

Sdílet

Acer představil výsledky své spolupráce s designéry BMW, které se tak částečně podílelo na novém vzhledu modelové řady Acer Aspire. Tato řada je určena především širokému okruhu domácích uživatelů, které oslovuje nízkou cenou vzhledem ke svojí vybavenosti.

Acer chce samozřejmě podpořit své prodeje a vydal se takto cestou nabídky stylových notebooků za nižší ceny. Proto nyní představil nový design pro řadu Aspire nazvaný "Gemstone".


Nově designované modely Aspire se na trhu objeví v červnu. S novým vzhledem přijde samozřejmě i nová platforma - tyto modely budou již postaveny na nové generaci Centrino, která nese označení Santa Rosa (ta bude oficiálně představena příští týden). Ve vybavení notebooků se standardně objeví také Dolby Surround, HDMI port a další multimediální vybavení.

Acer plánuje nabídnout přes 40 rozdílných modelů - samozřejmě ne všechny budou dostupné v daném regionu. Základem nabídky by se však měly stát modely postavené dle požadavků zákazníků - počínaje nejlevnějšími modely a konče vysoce výkonnými herními "speciály". Tomu odpovídá i nabídka "střev", kdy v modelech nalezneme procesory jak od AMD, tak i Intelu, klasické DVD mechaniky doplňují v nabídce HD DVD modely a mezi displeji nalezneme i 17" úhlopříčky.

Acer má s novou řadou rozsáhlé plány, vždyť jenom plánované investice mezi 10-20 miliony USD směřované v nejbližších pár letech do designu a marketingu by se měly vrátit v podobě "okamžitého" prodeje několika milionů kusů. Pro příští rok Acer očekává prodej 10 milionů laptopů Aspire, pro tento rok Acer ovšem odhad neuvedl s vysvětlením, že produkt nebude na trhu po celý rok a i v posledním kvartále půjde stále o relativní novinku.

Acer ovšem v odhadech nemusí být neskromný - řada Ferrari zaměřená na movitější zákazníky znamenala pro Acer roční prodej 200-300 tisíc kusů. A to tito zákazníci rozhodně nepatří mezi typické uživatele značky Acer. Bude jistě zajímavé sledovat, co provede s trhem podobně designově koncipovaná řada, ovšem určená k masové nabídce.

Změna přichází tři roky po designu Folio, kterému ale uživatelé často vytýkali jeho přílišnou podobnost s "byznysovou" řadou TravelMate. Ta se dočká rovněž omlazení - typickým znakem bude šedé, ze slitiny hořčíku vyrobené šasi. Jako platforma bude sloužit intelovská Santa Rosa. Také s novými modely TravelMate se setkáme poprvé v červnu.

- - Tomáš Jirásko

Byl pro vás článek přínosný?