První generaci tohoto systému, který Adastra vyvinula v roce 2005, využívají podle dodavatele např. čtyři velké české pojišťovny. Díky modularitě lze systém přizpůsobit nejen pojišťovnám, ale i prostředí bank a finančních institucí, telekomunikačních firem či dalších organizací.
Většina procesů v organizacích je nastavena tak, aby přispívala k prevenci podvodů. Tyto procesy podporují IT systémy, které zároveň sbírají data. AFMS ve shromážděných datech automatizovaně detekuje podezřelé případy a upozorňuje na případy s vysokým rizikem podvodu analytiky, kteří je následně prověřují.
Jádrem systému AFMS je nově vytvořený skóringový modul. Ten umožňuje nastavit a snadno uživatelsky udržovat pravidla, která určují míru podezřelosti případu. Pravidla mohou být aplikována při dávkovém i on-line zpracování.
Řešení AFMS je založeno na platformě Java a lze ho provozovat v prostředí operačních systémů Windows i Unix. Podporuje všechny běžně používané relační databázové systémy jako Oracle, MS SQL Server nebo Sybase.
Viz také:
Program Virtual Crash pomáhá České pojišťovně odhalovat podvody