AI kosmetika
Ačkoli kosmetiku si stále s umělou inteligencí spojíme jen vzácně, na letošním digitálním ročníku CES 2021 se objevil i stánek francouzského kosmetického obra L’Oréal.
Většinu pozornosti L’Oréal věnoval produktu Water Saver, zaměřeného na snížení spotřeby vody pro mytí vlasů. Ač jistě zajímavá věc, a potenciál úspory údajně až miliardy galonů vody za rok v několika příštích let zní lákavě pro pandemií vyčerpaná kadeřnictví a salony a pro ekologicky smýšlející populaci, technology zaujal spíše výrobek jiný.
Rouge Sur Mesure využívá umělou inteligenci pro „domácí personalizované rtěnky“. Pod tím si lze představit vhodný výběr odstínu rtěnky pro ženu dle její pleti a podobně; dostupné jsou tisíce odstínu. Zajímavý nápad na využití algoritmů, který pobaví, potěší a funguje. I takhle může spotřebitelská AI vypadat, a laboratoř L’Oréalu jde v tomto správnou cestou. Rouge Sur Mesure se prodává pod luxusní značkou L’Oréalu Yves Saint Laurent.
AI naslouchátko pro neslyšící
Oticon More je naslouchátko, které disponuje hlubokou neuronovou sítí. Než se zeptáte proč, je to kvůli doručování přirozeněji znějící palety zvuků uživatelům, které na rozdíl od tradičních algoritmů jsou trénovány na 12 milionech reálných zvuků a v malém provedení dokážou zlepšit porozumění hlasu svým posluchačům.
Fyzické šachy s virtuálním oponentem
Krásný nápad výrobce šachovnic Square Off ukazuje snadno přenosný, malý šachový počítač se zabudovaným oponentem disponující poměrně pokročilou umělou inteligencí. Je to pěkný nápad, který dovolí uživatelům hrát šachy kdekoliv, kdykoliv a proti schopným oponentům.
Šachovnice vpravdě připomíná spíše běžnou šachovnici než počítač, což je příjemný bonus. Šachovnici lze také využít k online hrám proti oponentům z celého světa se stejnou technologií.
Dezinfekční roboti
V dnešní době nepřekvapí, že se na CES objevily také dezinfekční technologie. Zaujali hlavně AI roboti firmy UBTECH. UV-C dezinfekční robot ADIBOT dokáže pomocí AI a UV-C technologie automaticky čistit určené plochy (třeba v době) a působí vcelku roztomilým dojmem. Druhý robot, AMR, je spíše inteligentním logistickým systémem.
Firma je chce opravdu prodávat, ale zdá se nám, že by chtěli ještě trochu práce – a hlavně zjistit, zda je poptávka po dezinfekčních robotech dostačující. Na první pohled připomínají přerostlou roombu, a reklamní video ukazuje využití v nemocnici nebo pečovatelském domově – což teoreticky není špatná možnost využití. Snímače umožňují robotovi automaticky UV-C dezinfekci vypnout ve chvíli, kdy detekují pohyb.