Aion: The Tower of Eternity

24. 8. 2007

Sdílet

Okusili byste fantastické MMORPG s létajícími hrdiny? Proč ne, v pohádkové zemi Atreia je možné všechno. Dokonce i to, že celý svět je doslova obrácen naruby

Na letošní výstavě E3 se novinářské obci opět dostalo přívalu ukázek chystaných her. Nechyběla samozřejmě ani erpégéčka, offlinová i onlinová. Mezi druhými jmenovanými minimálně vizuálním dojmem vynikal titul Aion: The Tower of Eternity, pohádkově zpracované MMORPG od společnosti NCSoft, jež má na svědomí kromě jiného oblíbenou záležitost Guild Wars.

Kdysi mírumilovná a jednotná planeta Atreia je rozdělena vedví. Během dlouhé války došlo k rozbití magické Věže věčnosti a rozlomení celého světa. V jedné části žijí Asmodiané, ve druhé potom Elyosové. Válka mezi těmito národy po rozdělení světa neutichla, ba naopak; boje se jen přenesly do Propasti, místu mezi oběma částmi světa, kde lze ještě stále najít zbytky rozlomené Věže.

Vzdálená podobnost s rozdělením herního světa, které jsme si částečně mohli užít v Guild Wars: Factions, je samozřejmě vodou na mlýn hernímu mechanismu. K největším player versus player bitvám bude docházet právě v Propasti, a kromě klasické řežby bychom se měli dočkat i bojů o citadely, jejichž zabrání přidá vítězné frakci určité bonusy. Autoři ovšem nemluví jen o klasickém PvP, ale i o hybridním stylu hraní, PvPvE. Do konfliktu se totiž bude zapojovat i třetí – nehratelná – rasa Balaurů, tajemných obyvatel Propasti. Tito nevypočitatelní tvorové se budou přidávat ke znepřáteleným stranám trochu neodhadnutelným způsobem, takže v jednu chvíli si vyzkoušíte, jaké to je bojovat po jejich boku, abyste si vzápětí proti nim užili máchání sekerou. Samozřejmě ale nepůjde jen o boje mezi hráči, ale dočkáme se i klasického hraní PvE (player versus environment). Zajímavé je, že svět existuje uvnitř pomyslné planety, jako kdybyste byli zavřeni v jedné polovině rozpůleného míče s tím, že NAD vámi je zmiňovaná Propast a ještě výše pak druhá část světa. Ale to není všechno, vy totiž po takto zajímavém herním světě bude moci létat!

Ovšem ne hned. V první fázi, podle dostupných informací na prvních deseti levelech vašeho vývoje, se budete spíše rozkoukávat, plnit jednoduché úkoly a zdokonalovat se ve svém primárním povolání. A pak přijde zlom – po splnění zásadního příběhového questu se totiž stanete Daevou, získáte křídla, které vždy po omezenou dobu můžete použít k létání, tedy k prozkoumávání nových míst a cestování mezi nimi. A že půjde i o létání vertikální, tedy mezi oběma částmi světa a Propastí, je jasné již z netradičního designu naznačeného výše. A nejen to – ve vzduchu se budou odehrávat i mnohé souboje, což je v rámci žánru MMORPG poměrně unikátní záležitost!


Na rozdíl od Guild Wars by většina herních lokací (údajně cca 90%) měla být perzistentní, tedy mimo jiné stále sdílená s ostatními hráči. Ty tam jsou tedy „instantní“ herní lokace určené jen pro vás a hrstku vašich přátel. Nyní budete potkávat desítky a stovky hráčů nejen ve městech, ale téměř všude. A týká se to dokonce i PvP zón, tedy tzv. bitevních polí – battlegrounds. Příběhový ráz dobře známý právě z GW by však měl být zachován, a to pomocí dějových úkolů a neherních animací, které vždy posunou váš příběh vpřed. Animací, ve kterých bude vystupovat váš hrdina, se svojí aktuální výzbrojí a výstrojí, což by vás mělo opravdu vtáhnout do děje.

Z dosavadních screenshotů a z předváděček na E3 je jisté, že půjde o krásnou podívanou. Hra je postavena na grafickém enginu použitém ve střílečce Far Cry, a co se atmosféry týče, musíme opět zmínit podobnost s Guild Wars. Jde totiž o kombinaci detailních exteriérů a fantasy pojetí postav a tvorů lehce říznutého asijským manga stylem. Výsledek je každopádně pohádkový, a na dostatečně nadupaném železe byste si měli užít pohodově plynulý běh hry v rozlišení až 1920x1200. Tradičně vymakaný by měl být i soundtrack, o který se postará skladatel Ryo Kunihiko. Aion zatím vypadá vážně úžasně a my budeme společně s vámi netrpělivě očekávat vypuštění dalších informací. Zatím se autoři příliš nezmiňují například o hratelných povoláních a tvorbě hrdiny vůbec, takže na své odhalení čeká ještě řada herních aspektů. Je pravda, že vývojáři ještě mají docela dost času – titul by měl vyjít až během příštího roku, a to zároveň v Asii, USA i Evropě.

Jiří Sládek (autor je manažerem magazínů portálu Centrum.cz)

Žánr: MMORPG
Výrobce: NCSoft
Vydavatel: NCSoft
Multiplayer: ano (pouze multiplayer)
Datum vydání: 2008
Internet: eu.aiononline.com