Aktivace nových smartphonů a tabletů trhají rekordy

30. 12. 2011

Sdílet

 Autor: © arrow - Fotolia.com
Aktivace nových zařízení s Androidem a iOS přes Vánoce vzrostla meziročně o 142 %, jak potvrzují údaje firmy Flurry zabývající se webovými metrikami.

Samotná společnost Google pak prohlašuje, že za uplynulý víkend aktivovala celkem 3,7 milionů nových smartphonů a tabletů s Androidem.

Podle informací společnosti Flurry bylo v neděli 25. prosince (tzv. americký Christmas day) celosvětově aktivováno 6,8 milionu nových přístrojů s Androidem od Googlu a s iOS od Applu. Před rokem to bylo ve stejný den jen 2,8 milionu přístrojů a současně jde také o nárůst o 353 % oproti průměru z období 1. až 20. prosince, v němž bylo každý den aktivováno zhruba 1,5 milionu smartphonů a tabletů s těmito OS.

Výsledné číslo není překvapením, protože přístroje jako iPhone, iPad či iPod Touch a také modely s OS Android se staly častými vánočními dárky. Masivnějšímu rozšíření pomohla nejen větší popularita těchto přístrojů mezi uživateli, ale i meziroční pokles cen, který učinil smartphony a tablety dostupnější.

Co se týká čísel zveřejněných Googlem, ty jsou součtem aktivací z 24. a 25. prosince a Andy Rubin, senior vice prezident pro mobilitu ve společnosti Google, již začátkem prosince uvedl, že každý den je celosvětově aktivování více než 700 000 nových přístrojů s Androidem, zatímco před rokem, v prosinci 2010, to bylo průměrně 300 000 aktivací denně.

Apple sice žádné přesné údaje o aktivacích nesdělil, ale k dispozici jsou odhady prodejů, které jsou ohromující. Za čtvrté čtvrtletí loňského roku prodal Apple 16,2 milionů nových iPhonů a 7,3 milionu iPadů. Analytici a průmysloví pozorovatelé jsou ovšem přesvědčeni, že pro poslední kvartál letošního roku budou tato čísla v případě iPhonu zhruba dvojnásobná a iPadů by mělo být prodáno za poslední čtvrtletí více než 12 milionů.