Aktuální výzkum: Japonci kupují již téměř jen notebooky

29. 12. 2008

Sdílet

Podle posledních informací z Japonského trhu činí prodej přenosných počítačů na tamějším trhu již více než 70 %.

Podle posledních informací z Japonského trhu činí prodej přenosných počítačů na tamějším trhu již více než 70 %.

K překonání 70% hranice došlo hlavně díky popularitě netbooků a také pravděpodobně díky problémům japonské ekonomiky, kdy uživatelé hledají co nejdostupnější a nejlevnější řešení.

Konkrétně bylo podle informací od Japan Electronics and Information Technology Industries Association (JEITA) v listopadu v Japonsku prodáno 457 000 přenosných počítačů (tedy notebooků i netbooků) a pouze 185 000 desktopů. To odpovídá poměru 71,1 % ku 28,9 %.

Nicméně celková hodnota prodaných počítačů poklesla o 17 % na 72 miliard Jenů (asi 795 milionů dolarů). Tento pokles je dán nejen zvýšením zájmu o nejlevnější modely, ale i celkovým poklesem cen počítačů. V segmentu přenosných počítačů pak došlo k poklesu obratu o 12 %.

JEITA má tyto údaje založeny na informacích od 13 největších prodejců počítačů v Japonsku jako je například Apple, Sony, Sharp, NEC, Lenovo, Fujitsu and Toshiba.