Alan Wake - porazí Maxe Payna?

9. 1. 2007

Sdílet

Úžasné exteriéry, realistickou hru světla a stínu, rozlehlý herní svět, propracovaný příběh a hororovou atmosféru – to vše slibuje nový akční titul od autorů legendárního Maxe Payna.

Finské studio Remedy si libuje ve vývoji her s filmovým nádechem. Jejich dvě úspěšné hry ze série Max Payne, označované někdy jako „akční noir love story“, přikovaly k židlím svojí atmosférou a spádem nejednoho hráče. O povedeném zpracování, vychytávkách se zpomaleným časem, slušné fyzice a dalších lákadlech ani nemluvě. Teď tito nadaní vývojáři pilně pracují na kousku, který by v ledacčems dobrodružství kontroverzního detektiva měl překonat.



Alan Wake bude velice, velice příběhovým titulem. Hlavním hrdinou není chrabrý policista, namakaný žoldák nebo jiný super hrdina, ale chlapík na první pohled celkem obyčejný. Alan je spisovatelem hororů; a úspěšným spisovatelem, nutno dodat. Jeho poslední kniha byla hitem a leckdo se až divil, jak ho všelijaké bizarnosti a úlety, které v knize používá, mohly vůbec napadnout. Inspirací pro Alan byly jeho vlastní hrůzostrašné noční můry; děsivé sny, které se mu zdály, kdykoliv spal vedle své snoubenky Alice. Krátce po vydání ovšem Alice zmizí a pátrání po ní je zcela bezúspěšné...



Zdrcený Alan si odjíždí pročistit hlavu na venkov, do městečka Bright Falls. Jenže už cesta tam je dost podivná; Alan totiž potkává několik lidí, kteří se nápadně podobají postavám z jeho knihy, a dokonce mají i podobné osudy. Včetně stopaře, který zahyne při bouračce přímo v Alanově autě... Tím všechny záhady ale pouze začínají. Alanovy noční můry jsou totiž zpět, a hlavní hrdina brzy přestává rozeznávat hranici mezi sny a realitou. A stále prchá před temnými bytostmi, strůjci všeho zla.



Scénář hry by měl být jedním z hlavních lákadel. Ovšem nikoliv jediným. Naprosto úžasně zatím podle všech dostupných obrázků a videí vypadá i herní svět. Nejen, že grafika vypadá naprosto úchvatně co se týče textur a designu, ale hlavně – svět bude skutečně obrovský, a vy si budete moci jeho drtivou většinu prostě jen tak projít nebo projet nějakým dopravním prostředkem. K tomu si připočítejte propracované efekty, zejména ty , které souvisejí se světelnými zdroji. Světlo totiž nebude jen tak pro okrasu; bude se zároveň jednat o prostředek, jak bojovat s temnými bytostmi, které Alana pronásledují.



Všechna krása ale něco stojí – a v tomto případě budou cenou za vynikající zpracování poněkud vyšší hardwarové nároky. Pro vychutnání na vysoké detaily bude zapotřebí vícejádrový procesor a pořádně našlápnutá grafická karta, o dostatečné kapacitě paměti ani nemluvě. Za ideální kombinaci autoři uvádějí procesor Intel Core 2 Quad a grafickou kartu GeForce 7900 GTX. A nebo lze vše vyřešit nákupem next-gen konzole Xbox 360, pro kterou je hra rovněž vyvíjena.



Vývojáři z Remedy si potrpí na atmosféru a dělají vše pro to, aby byl v tomto ohledu pořádně hutný i jejich nový počin. Změny počasí, romantický východ slunce, ale i všudypřítomné napětí; to vše by mělo zajistit, aby se hráč s hlavním protagonistou maximálně ztotožnil a doslova hltal příběh, který ho zavede do všemožných zákoutí městečka a jeho okolí. O akci by přitom neměla být nouze, nicméně některé pasáže budou spíše výpravné a leckdy poodhalí i část spisovatelovi minulosti... I když je spousta aspektů hry zatím zahalena tajemstvím, jedno je jisté. Alan Wake je jedním z nejočekávanějších titulů roku 2007. A těšíme se na něj i my.



Žánr: akce
Výrobce: Remedy
Vydavatel: Microsoft
Platformy: PC, Xbox360