Průzkum provedený v 785 firmách ve Velké Británii odhalil, že dvě společnosti ze tří řešily únik důvěrných informací z nedbalosti.
Dle společnosti Ponemon Institute přiznalo celých 55 % britských IT firem ztrátu dat, 49 % zaznamenalo více než dva případy během dvou posledních let.
Dvě třetiny ISM incidentů byly způsobeny nedbalostí přímo ve firmě nebo v outsourcingové společnosti, 10 % případů mají na svědomí záměrné útoky zvenku.
Průzkum zároveň ukázal, že velká část firem není schopna vystopovat původce úniku.
Více než polovina postižených firem považuje za hlavní zdroj rizika počítačové sítě, stejně jako přenosná zařízení. Důvodem ohrožení bezpečnosti informací však není pouze technika - přes 50 % respondentů uvedlo, že došlo k úniku dat v papírové podobě.
Celých 6 dotázaných firem z 10 nemělo stanovenou zodpovědnost za zabezpečení dat, 25 % uvedlo, že zodpovědný je vedoucí IT sekce.
„Společnosti nemají dostatek informací pro efektivní odhalení příčiny úniku dat,“ říká Atul Bhovan, vedoucí technologického oddělení britské pobočky Compuware.
„Firmy by měly být schopny identifikovat, kdo a jak s daty nakládá, a pokud k úniku informací dojde, je třeba zjistit okruh postižených zákazníků.“
Únikem informací jsou postiženy i firmy v České republice. Mediálně známým případem je ztráta databáze osobních údajů několika tisíc zaměstnanců z velké nadnárodní korporace sídlící v Plzni. Podobně, jako ve většině britských firem, i v tomto případě došlo k ohrožení bezpečnosti ze strany zaměstnanců podniku.
Viz také
T-Mobile odmítá, že únik zákaznických dat vyústil v krádeže identity
Z Facebooku unikla data narození