Nejsilnějším nákupním dnem bylo pondělí 16. 12. 2019, kdy denní obrat vystoupal na 263 milionů korun.
„Loňský rok byl plný inovací a investic. Rostli jsme i napříč zeměmi: Maďarsko rostlo o 69 %, Slovensko 15,4 %, Česko 15,5 %. Ve firemním segmentu jsme dosáhli podílu 30 % na celkovém obratu,“ uvedl Tomáš Havryluk, místopředseda představenstva Alza.cz.
V roce 2019 pokořily některé segmenty hranici dvou miliard – notebooky, mobilní telefony, malé domácí spotřebiče, bílé elektro a příslušenství. Mezi miliardové segmenty patří: televize, počítačové komponenty a audio-video. TOP 3 nejprodávanější produkty v počtu kusů za rok 2019 jsou: dárkový poukaz Alza.cz 500 Kč (20 EUR, 5 000 Ft), fitness náramek Xiaomi Mi Band 4 a MS Office 365 pro jednotlivce.
Trvale stoupající je i zájem o finanční služby. Počet zákazníků využívajících Třetinku (nákup za třetinu ceny s doplacením do 3 měsíců bez jakéhokoli navýšení) se meziročně téměř ztrojnásobil. Průměrná cena zakoupeného zboží přitom činí 11 000 Kč. Vzrostl také zájem o službu Alza NEO (pronájem přístrojů) – firemní zákazníci tvoří již 25 %.
Další služby jako pojištění produktů nebo prodloužená záruka rostly o polovinu rychleji než celá Alza. Celkem 56 % zákazníků dává přednost platbě kartou (28 % online, 28 % přes terminál na pobočce nebo v AlzaBoxu). Popularita placení kartou roste na úkor hotovosti, dobírka si na oplátku udržuje konstantní oblíbenost.
Do roku 2020 e-shop vstoupil s nabídkou 272 000 položek a plánuje rozsáhlé investice do služeb spojených s doručením zboží – mimo jiné se AlzaExpres rozjede do dalších měst a přibudou další AlzaBoxy.
A jedna dobrá zpráva pro ty, kterým se nelíbí, jak Alza degraduje marketingové události jako Black Friday. Letos jich prý bude méně než 14.