Podle dobře informovaných zdrojů deníku Wall Street Journal (WSJ) společnost brzy rozšíří svou nabídku o dva nové chytré telefony a jedno zařízení pro streamování audia. Amazon se s nimi pravděpodobně pokusí navázat na úspěch, který zaznamenal s Kindlem Fire na trhu s tabletovými PC.
Jeden z připravovaných smartphonů má být vybaven displejem umožňujícím trojrozměrné prohlížení obrázků bez speciálních brýlí. Docílit toho chce Amazon použitím technologie, která v uživateli při prohlížení obrázků vyvolává dojem, že se obrázek vznáší nad displejem jako hologram. Technologie přitom dokáže také zaznamenávat pohyb očních sítnic, čehož by se podle WSJ dalo využít při ovládání samotného telefonu.
Informace o plánech Amazonu na vývoj dalších zařízení se v poslední době objevují docela často. Zatímco o chytrém telefonu se takto mluvilo již v loňském roce, v minulém měsíci zase WSJ i jiná média informovala o přípravě set-top-boxu pro streamování filmů a jiného televizního obsahu.
Podle WSJ jsou však chytré telefony a set-top-box jen součástí širší strategie Amazonu, která dále zahrnuje také například zařízení pro streamování audia. V laboratořích Amazonu se prý o těchto zařízeních hovoří jako projektech A, B, C a D.
Zdroje WSJ zároveň upozorňují, že některá z připravovaných zařízení se nakonec na pultech obchodů vůbec nemusejí objevit. Může se prý totiž stát, že dojde k jejich odložení kvůli finančním důvodům nebo třeba kvůli špatné funkčnosti.
Mluvčí Amazonu se k výše uvedeným informacím odmítl vyjádřit.
Společnost v posledních letech zvýšila svou účast na trhu se spotřební elektronikou. Dala přitom jasně najevo, že si do této oblasti pouze neodskočila od internetového prodeje. S vlastním tabletem Kindle Fire docela úspěšně konkuruje takovým značkám, jako jsou Apple nebo Google. Uvedením nových typů zařízení by vliv Amazonu na tento tržní segment výrazně vzrostl.
Na druhou stranu by Amazon s vlastními smartphony vstoupil na trh, na kterém panuje velmi konkurenční prostředí. Apple a Samsung společně ovládají 61 % tohoto trhu a na ostatní výrobce tak příliš prostoru nezbývá. Kdysi dominantní RIM nebo Nokia se nyní pohybují na samém okraji.
Amazon si je však toho všeho podle zdrojů WSJ dobře vědom a právě proto chce na trh uvést smartphone s 3D displejem, kterým by se od ostatních výrobců hodně odlišil.