S informací přišel deník Wall Street Journal s odkazem na dobře informované zdroje z Amazonu. Podle WSJ má být obchod otevřen na Manhattanu na rušné 34. ulici a Amazon nový projekt bere jako experiment, v rámci kterého se chce zaměřit na dodávání zboží ve městě v ten samý den, kdy si jej zákazníci objednají.
Kromě toho, že si lidé budou moci zboží přímo v obchodě vyzvednout, bude navíc možné v obchodě zakoupené produkty vracet či reklamovat. V neposlední řadě si pak zde zákazníci budou moci v vyzkoušet vlastní elektronická zařízení Amazonu, jež tento gigant prodává - například čtečky Kindle či nedávno představený smartphone Fire.
Mluvčí Amazonu na dotaz Computerworld pouze uvedla, že „k lokaci na Manhattanu zatím společnost nevydala žádné tiskové prohlášení“. „Je to zajímavý nápad,“ řekl analytik Rob Enderle z konzultantské firmy Enderle Group.
„Lidé nakupují různými způsoby a často, například před Vánocemi s tím, jak nestíhají, zaplaví kamenné obchody. Amazon v tu dobu přichází o tržby a vytvořením kamenných obchodů v některých nejrušnějších lokacích se tak mohou pokusit své tržby v těchto kritických dobách opět navýšit.“
Kromě toho bude kamenný obchod Amazonu samozřejmě sloužit i pro marketingové účely - i když daný člověk nevejde přímo do obchodu, jakmile si bude chtít koupit na internetu knihu či svetr, vybaví se mu Amazon, jehož obchod každý den míjí.
„Myslím si, že jde především o to zviditelnit Amazon před Vánocemi, než že by firma začala hromadně otvírat kamenné obchody,“ řekl další analytik Dan Olds z firmy The Gabriel Consulting Group.„Zaprvé, bude v New York City - v centru Manhattanu – a za druhé bude otevřený přes Vánoce.“
Jak dodal Olds, pro gigant typu Amazon není otevření jednoho obchodu v New Yorku žádným rizikem. „Jde o experiment,“ podotkl Olds. „Pokud bude fungovat, možná jej použijí i jinde, aby mohli lépe konkurovat obchodníkům, kteří nabízejí možnost objednat si zboží online a vyzvednout si jej v obchodě. Pokud zas tak populární nebude, nebo náklady budou vyšší, než se očekávalo, Amazon může obchod jednoduše uzavřít a vrátit se ke starému modelu.“
Podle Enderleho každý velký prodejce se v rámci svého byznysového modelu snaží najít tu správnou rovnováhu. „Musíte se ujistit, že kamenné obchody podnítí zákazníky k nákupům online, než že je od této činnosti odradí.“