Své produkty v tomto tržišti nabízejí komerční dodavatelé softwaru jako IBM, Microsoft, SAP nebo CA Technologies. K dispozici je samozřejmě i řada aplikací open source, například systém pro správu obsahu Drupal nebo SugarCRM a spousta aplikací pro vývoj.
V některých případech je software k dispozici zdarma. Zákazníci ovšem vždy zaplatí Amazonu standardní sazby za využitý výpočetní výkon a obsazený prostor pro uložení dat.
Software lze spustit pomocí technologie 1-Click společnosti Amazon. V případě, že uživatel vyžaduje vyšší míru kontroly nad aplikací, může využít konzoli pro službu EC2.
O účtování se stará interní systém AWS, který účtuje i využívání zdrojů a služeb v rámci tohoto cloudu. Podle prohlášení Amazonu mohou stávající zákazníci AWS nasazovat své aplikace a platit za jejich používání ze svého účtu AWS. Podle Amazonu je tento přístup dobrý nejen pro zákazníky, ale i pro dodavatele. A to kvůli tomu, že ušetří peníze a námahu, kterou by jinak museli vložit do marketingu, distribuce a režie.
AWS Marketplace je podle sdělení na webu v současné době otevřen jen pro dodavatele „s dceřinými společnostmi v USA, které mohou doložit daňové formuláře vzor W-9.“
Hodně výrobců, včetně těch, kteří jsou zastoupeni v novém obchodě, již nabídlo svým zákazníkům možnost provozovat své produkty na infrastruktuře Amazonu.
Nicméně další zefektivnění, které přináší AWS Marketplace do nákupního procesu, nabízí zákazníkům pohodlnější a méně namáhavý způsob, jak testovat software před tím, než se rozhodnou pro zásadnější investice. To je v případě celé řady aplikací pro zákazníka velmi výhodné, protože například produkt SAP Business Objects nepatří mezi nejlevnější.
Komerční dodavatelé často nabízejí bezplatné testy svých produktů. Nicméně ty jsou typicky omezeny na 30 dní a vyžadují lokální instalaci. Pomocí služby AWS Marketplace si uživatelé mohou pronajmout software na delší, časově neohraničené období. To jim dává šanci plně vyzkoušet produkt bez nutnosti podpisu dlouhodobé smlouvy nebo pořizování hardwarových prostředků.