Analytici upozorňují, že trh se smartphony je nasycen, jsou zde drahé produkty Applu i záplava chytrých zařízení s Androidem ve všech cenových relacích včetně modelů pod 100 dolarů. Amazonu by nejspíš ani tak nešlo o samotný telefon, ale spíše by ho firma použila jako kanál, který by akceleroval objednávky od 250 milionů jejích zákazníků. Těžko prostě očekávat, že by nový smartphone vbrzku ukrojil významnější tržní podíl – a Amazon s tím nejspíš ani nepočítá.
Co se týče technologií, spekuluje se, že produkt nabídne pokročilé funkce pro zobrazování 3D – hlavně pohodlí při prohlížení zboží v e-shopech. Namísto klikání, zvětšování obrázků a jejich otáčení půjde zobrazení pohodlně ovládat možná pomocí gest prstů, možná i pohyby očí. V tuto chvíli se ale neví, jak (jak konkrétně i jak dobře) tyto technologie budou nakonec fungovat. Ramon Llamas z IDC upozorňuje, že 3D schopnosti mobilních zařízení se již zmiňovaly víckrát, ale zatím šlo spíše o marketingové slogany než o propracované technologie.
Julie Ask z analytické firmy Forrester uvedla, že k úspěchu produktu by dnes nemuselo stačit ani to, kdy Amazon smartphony rozdával zdarma. Vždyť uživatelé již mají své smartphony a tablety, proč by je měli přestat používat a měnit – zvlášť když v nich mají instalovány aplikace pro komunikaci s řadou dalších on-line prodejců, nejen s Amazonem. Navíc je faktem, že nakupování nepředstavuje primární použití chytrých telefonů, stále se v mnohem větší míře používají ke komunikaci, pro přístup ke zpravodajského obsahu, mapovým aplikacím nebo k poslechu hudby či sledování videa.
Nicméně Amazon nemusí mít žádné zvláštní aspirace na trhu telefonů, ve firmě jen prostě mohli usoudit, že podobné zařízení v rámci svého ekosystému služeb prostě nabídnout potřebují...