AWS na AWS Cloud Day oznámila, že služba Amazon Transcribe nově podporuje přepis mluveného slova v češtině a slovenštině v reálném čase. Vývojáři tak mohou do svých aplikací snadno přidat přesný přepis řeči v těchto jazycích.
Amazon Transcribe je plně spravovaná služba automatického rozpoznávání řeči, která využívá pokročilé technologie strojového učení k rychlému a přesnému převodu zvuku na text. K dnešnímu dni, kdy bylo přidáno 30 nových jazyků, podporuje služba přepis v reálném čase již ve více než 100 jazycích.
Využíváte už ve firmě autonomní agenty postavené na bázi umělé inteligence?
„Jsme potěšeni, že můžeme nabídnout výhody streamovaného přepisu vývojářům a zákazníkům používajícím český a slovenský jazyk,“ uvedl Tibor Kolejak, výkonný ředitel AWS pro Českou republiku a Slovensko. „Díky Amazon Transcribe mohou organizace z nejrůznějších odvětví, jako jsou média, maloobchod, kontaktní centra a další, snadno integrovat živý přepis řeči na text do svých aplikací, což jim umožní získat cenné poznatky z dat a vylepšit uživatelskou zkušenost.“
Amazon Transcribe používají ke zvýšení produktivity a dostupnosti hlasových dat zákazníci z řady různých odvětví. Zdravotnická zařízení využívají specializovanou zdravotnickou verzi Transcribe pro dokumentaci návštěv pacientů. Maloobchodní značky nasazují tuto technologii pro živé titulkování nebo překlad rozhovorů se zákazníky.
Přidejte si magazín Computerworld mezi své oblíbené zdroje na Google News.
Ve Slacku tato služba podporuje živé přepisování schůzek a audio/video zpráv, což umožňuje plynulou spolupráci. Formule 1 využila Transcribe pro vysoce přesné živé titulkování komentářů moderátorů během závodů.
NASCAR (National Association for Stock Car Auto Racing), největší a nejznámější organizace pro závody sériových automobilů na světě, službu využívá k efektivnímu titulkování videoobsahu na vyžádání v několika jazycích. Společnost Principal Financial využívá možnosti analýzy hovorů Transcribe k získávání nových poznatků z rozhovorů se zákazníky.
Mediální lídři jako The New York Times ji používají k přepisu hovorů zákazníků s technickou podporou a k identifikaci trendů. T-Mobile pak využívá Transcribe k poskytování přepisů hlasových schránek v preferovaných jazycích zákazníků, a zlepšuje tak dostupnost.
Doplněním o češtinu a slovenštinu rozšiřuje Amazon Transcribe jazykové možnosti přepisu, což je umožněno díky pokročilým modelům strojového učení, které byly trénovány na milionech hodin audiodat. Dokáží tak zohlednit různé druhy přízvuku, okolní hluk a mnohé další faktory.
Jako zajímavost lze také zmínit, že od srpna letošního roku Amazon Polly nabízí i ženskou hlasovou variantu pro český trh s názvem Jitka, která využívá pokročilou neuronovou technologii převodu textu na řeč.
Tato inovace umožňuje českým zákazníkům vytvářet aplikace s přirozeným lidským hlasem, vhodné například pro interaktivní hlasové odpovědi a další účely. Díky tomuto novému hlasu mají firmy v Česku přístup k technologii, která usnadňuje vývoj mluvících aplikací a rozšiřuje možnosti řešení na bázi Amazon Polly.
Získejte pro svůj produkt či službu ocenění IT produkt roku! Soutěž „IT produkt roku“ vyhlašuje redakce Computerworldu s cílem vyzdvihnout výrobky disponující vlastnostmi, které je významně odlišují od konkurenčních produktů stejné kategorie. Může přitom jít jak o celkově inovativní pojetí produktu, tak o jednotlivé funkční zdokonalení, výrazně zjednodušené ovládání nebo třeba o výjimečně příznivou cenu.
Soutěž probíhá ve třech samostatných kolech v kalendářním roce a každý postupující produkt či služba do jednoho ze tří finálových kol získává právo na titul IT produkt roku.
Máte-li zájem účastnit se soutěže IT produkt roku, neváhejte. Kontaktujte nás prosím na itprodukt@iinfo.cz.
O přihlášku a více informací si můžete napsat nebo zavolat na telefonech 776 204 420 nebo 604 266 707 či 725 326 893, případně na také na adrese itprodukt@iinfo.cz.