Amazon zlevňuje a zjednodušuje AWS, konkuruje mu Google

28. 11. 2016

Sdílet

 Autor: Fotolia © gustavofrazao
Amazon se odhodlal k sérii zlevnění a u služby Amazon Web Services (AWS) platební podmínky celkově zjednodušil. Oblíbený systém S3 (Simple Storage Service) se šest cenových skupin snížilo na tři, spolu se zlevněním od 16 do 25 %.

Glacier, úložiště dat, ke kterým není třeba přistupovat na každodenní bázi, má nyní trojici způsobů, jak se k uloženým datům dostat. Společnosti, které chtějí rychlejší přístup, zaplatí více a zbylé si počkají. Celkově dostane služba Glacier zlevnění o celých 43 %.

Novinky přichází týden před konferencí re:Invent v Las Vegas, kde se od Amazonu očekává odhalení nových služeb a nabídek. Právě oblast úložiště je pro firmu klíčové, protože ostatní služby firmy, včetně těch cloudových, na AWS spoléhají.

Zákazníci systému S3 uvidí v prosinci levnější účet automaticky. Zhruba zaplatí 2 až 2,5 amerických centů za uložený gigabyte, což je oproti 2,75 až 4 centům podstatné zlevnění.

Když Amazon Glacier poprvé představil, uživatelům firma účtovala podle velikosti uložených dat a jak často k nim přistupovali. Stanovení výsledné ceny pak bylo poněkud zmatečné; spíše však chaotické. Nyní, když si uživatelé mohou vybrat ze tří stabilních možností, je situace mnohem lepší.

První ze tří možností, standardní způsob, už Glacier poskytuje: Uživatelé dostanou svá data během 3 až 5 hodin, zaplatí 1 cent za gigabyte a 5 centů za 1000 žádostí. Když zákazníci potřebují rychlý přístup k uloženým souborům, mohou si zaplatit zrychlený způsob: zaplatí 3 centy za gigabyte a 1 cent za žádost. Za tuto cenu však uživatelé dostanou svá data v běžném provozu do 5 minut.

bitcoin_skoleni

Pokud zákazníkům stačí pomalý přístup, mohou si vybrat i poslední, velmi levnou variantu. Za gigabyte zaplatí 0,25 centu a 2,5 centu za 1000 žádostí. Výměnou se však k souborům dostanou až za 5 až 12 hodin.

Zprávy přichází týden poté, co Google oznámil vlastní pozměněnou nabídku produktů, včetně nové Coldline sekce, která má přímo konkurovat Glacieru. V čem se Google liší je, že všechny různé cenové kategorie umožňují zákazníkům prakticky okamžitý přístup. Nejlevnější úložiště Googlu je však stále dražší než to od Amazonu.