Amazon se propracoval na pozici třetího největšího výrobce tabletů. Měl velmi úspěšný konec loňského roku. Hodně tomu napomohl tablet Fire za 50 dolarů... Prodalo se 5 milionů kusů tabletů, což představuje cca 12 % trhu.
To je velká nárůst oproti loňskému roku, kdy se pridalo 1,5 milionů tabletů (tehdy 2,9 % trhu). Info pochází od agentury ABI Research. Data ukazují, že Amazonu stoupl počet prodaných tabletů o 233 % ve srovnání s polední čtvrtinou roku 2014. Amazon Na svých tabletech prodělává, peníze generuje prodejem digitálního obsahu, tedy prodejem eknih, her, hudby a aplikcí.
Pokud jste se náhodou zrovna dneska probudili z kómatu nebo vás pustili z basy (i když tam jsou televize) pak vězte, že tržním leaderem v prodeji tabletů je stále Apple se 37 %. Na druhém místě je Samsung s 9 miliony prodanými kusy (bavíme se po posledním kvartálu minulého roku). Obě společnosti se malinko propadly. Až daleko za Amazonem je Lenovo, uvidíme, jak se této společnosti povede letos.
V kategorii levných tabletů má Lenovo svoje zástupce, ale nesmíme zapomínat na to, že zde soupeří se všemi těmi méně známými výrobci, kteří dokáží vyrobit stejně (nebo i více) muziky za méně peněz. Celkově se prodalo 7,7 milionů kusů tabletů méně známých značek. Nejedná se o jednoho hráče, takže není třeba se bát silného konkurenta, ale na druhou stranu je takovýto protivník možná horší. Amazon to až tak trápit nemusí, protože neprodává své tablety pro zisk. Ostatní výrobce ano.