Slice Intelligence uvádí, že během desátého dubna si 957 000 amerických zákazníků objednalo v průměru 1,3 kusů Apple Watch, což celkem činí 1,24 milionů prodaných smartwatch. Průměrná hodnota prodaných hodinek měla dosáhnout 504 dolarů, tedy v přepočtu 13 000 Kč.
Většinu prodaných hodinek - 62 % - údajně tvořil základní model Apple Watch Sport, který začíná na 349 dolarech (399 s větším ciferníkem). Zbytek zákazníků si pak koupil dražší verzi Standard s nerezovým páskem. Téměř tři čtvrtiny (71 %) všech předobjednávek tvořily modely s větším 42mm ciferníkem, které jsou o 50 dolarů dražší, než ty s menším 38mm ciferníkem.
Nové smartwatch byly vyprodány téměř ihned, jakmile byly předobjednávky spuštěny - někteří zákazníci na jejich dodání budou muset čekat až do června. Apple oficiální čísla týkající se předobjednávek nezveřejnil a analytici to tak s odhady budou mít velmi těžké.
Slice při vypracování svých prognóz využívá data od asi dvou milionů Američanů, kteří používají jeho služby či aplikace (především stejnojmenného asistenta pro nakupování) a data od svých partnerů, kteří si licencují jeho technologie a Slice má tedy přístup do jejich e-mailových schránek.
Slice prohledává inboxy svých zákazníků a eviduje elektronické účty za produkty, které si tito pořídili online. Odhady o počtu prodaných Apple Watch tak analytická společnost založila právě na těchto elektronických účtenkách.
Slice je mezi analytickými společnostmi nováčkem (vstoupil mezi ně teprve v září 2014) a je vůbec první firmou, která zveřejnila své odhady týkající se počtu prodaných kusů Apple Watch. Slice již na podzim minulého roku zveřejnil své odhady počtu prodaných kusů iPhonu 6.
„Vše nasvědčuje tomu, že naše odhady (týkající se Apple Watch) jsou správné,“ uvedl Jaimee Minney ze Slice. Jak však Minney dodal, je pravděpodobné, že někteří zákazníci své objednávky poté, co si zařízení vyzkouší v Apple Store, zruší.
Jelikož Slice sleduje zvyky svých uživatelů při nakupování v čase, je také schopen říci, kolik lidí z těch, kteří si předobjednali Apple Watch, si již v minulosti koupilo nějaký jiný produkt Apple.
Ze statistik vyplývá, že iPhone, iPad nebo Mac si v posledních dvou letech koupilo 72 % uživatelů, kteří si předobjednali Apple Watch a asi třetina z nich si pořídila v tomto období dokonce produkty dva.