Změna na pozici výkonného ředitele Googlu, ohlášená ve stejný den, jako omračující finanční výsledky za další čtvrtletí (více viz článek Google mění svého šéfa, do čela se staví spoluzakladatel Page), vyvolala otázky, zda se firma nesnaží zbytečně opravit něco, co není rozbité.
Larry Page má podle informací Googlu vystřídat Erica Schmidta na začátku dubna. Schmidt přitom vedl Google skoro celé uplynulé desetiletí. Současně Page, který je spoluzakladatelem Googlu, bude mít i nadále na starost vývoj produktů. Naopak Schmidt, který získá pozici označovanou jako executive chairman, se má zaměřit na externí iniciativy, jako návštěvy zákazníků, vyjednávání s partnery či setkání s vládními regulátory. Další ze spoluzakladatelů Googlu, Sergey Brin, se bude orientovat na strategické produkty, obzvlášť na nové produkty. Změny mají podle vyjádření firmy pomoci ještě zlepšit finanční výkonnost Googlu, technické inovace i obchodní růst společnosti.
Ray Valdes, analytik společnosti Gartner, je přesvědčený, že Eric Schmidt odvedl opravdu dobou práci a má výrazný vliv na úspěch Googlu. Má i mnoho zkušeností z jiných firem, protože předtím pracoval jako CEO Novellu a CTO Sunu a někteří ho považují za veřejnou tvář Googlu. Také Al Hilwa, analytik IDC, říká, že mít Erica ve svém vedení byla pro Google velká výhoda a není pochyb o tom, že jeho pohled byl velmi důležitý pro to, aby se jeho firma ubírala správným směrem. Otázkou je, zda je Page připravený na běh tak velké, energické a stále více diverzifikované firmy, jako je právě Google. Allen Weiner, další z analytiků Gartneru, například tvrdí, že kdyby Page žádal o pozici výkonného ředitele v nějaké jiné firmě, podle něj by jí nedostal, protože nemá s obdobnou rolí až tolik zkušeností. Valdes v této souvislosti rozvíjí teorii, že Schmidt možná dobrovolně odstoupil proto, že už je z uplynulého desetiletí unavený, ale Page je jen prozatimním ředitelem, dokud nebude nalezen trvalý nástupce.
Naopak Steve Arnold, analytik řídící firmu ArnoldIT, vyčítá Schmidtovi, že Google je stále příliš závislý na příjmech z reklamy prostřednictvím vyhledávání. Příjmy podle něj nebyly dostatečně diverzifikovány a úspěch Googlu do velké míry závisí stále na prodeji internetové reklamy, v čemž je Schmidtův podíl poměrně zanedbatelný. Podle něj má Schmidt občas problém s veřejnými komentáři, které pak vyvolávají zbytečné rozpory a jeho firma si často nedokázala udržet talentované pracovníky, kteří čas od času odcházeli např. do Facebooku nebo do slibných startupů.
Také organizace Consumer Watchdog, která kritizovala Google za jeho politiku vůči ochraně soukromí, vítá Schmidtův odchod, protože je přesvědčena, že právě chyby v této oblasti jsou Schmidtovým dílem a nyní si odnáší jejich důsledky.
I když jde o poměrně velkou změnu, Hilwa z IDC je přesvědčeným, že Google nečeká žádný obrat o 180 stupňů, protože Eric Schmidt se podle něj bude i nadále podílet na hlavních rozhodnutích jeho společnosti. Přesto jde o risk, jako ostatně každá taková velká změna. Eric, Larry a Sergey (na fotografii výše) podle něj ovšem dříve řešili vše společně a důležitá rozhodnutí byla výsledkem jejich vzájemné dohody a je potřeba doufat, že tento konzultativní styl vedení Googlu bude přetrvávat i nadále.